همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به روند افزایشی ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در کشورمان گفت: یکی از بزرگترین تهدیدهایی که بنیان خانواده را نابود می کند استفاده نابجا و غیر اصولی از فضای مجازی است.

سید یحیی صفوی

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی طی سخنانی در مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی خانواده و فرزندان خواهر سپاه پاسداران و در جمع شرکت کنندگان رشته های مختلف ورزشی اظهار داشت: هم اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک الگو و اسوه برای سایر کشورها تبدیل شده است و امنیت کنونی حاصل فداکاریهای بزرگ سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح خصوصا شهدای عالیقدر و جانبازان سر افراز و آزادگان قهرمان است.

وی افزود: امیدواریم خانواده های پاسداران، یعنی همسران و فرزندان آنها نیز باعث افتخار و سربلندی ایران اسلامی شوند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خانواده مطلوب، تحکیم روابط عاطفی بین اعضاء خانواده و حاکم بودن احترام و اخلاق ما بین آنها است.

ر صفوی گفت: خانواده مطلوب خانواده ای است که برخوردار از دانش در کنار هوشمندی و خردمندی باشد و آسیب ها و تهدیدها و فرصت ها را به خوبی بشناسد و نسبت به آنها بی تفاوت نباشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تشریح برخی از تهدیدها و فرصت های پیش روی خانواده های ایرانی، گفت: یکی از بزرگترین تهدیدهایی که بنیان خانواده را نابود می کند استفاده نابجا و غیر اصولی از فضای مجازی است زیرا افراد خصوصا جوانان در برابر انبوهی از از اطلاعات فضای مجازی، خصوصا شبکه های اجتماعی، با توجه به در دسترس قرار گرفتن و مواجهه با اطلاعات درست و نادرست، قدرت تحلیل و تشخیص درست و غلط را از دست می دهند و از سوی دیگر استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی منجر به کاهش سطح ارتباطات عاطفی و تعاملات کلامی افراد خانواده با یکدیگر می‌شود و متاسفانه افراد خانواده از دستیابی و تلاش در راستای اهداف اساسی زندگی خود عقب می‌مانند.

وی با اشاره به فعالیت افراد مختلف در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه افزود: واقعیت آن است که حضور مستمر در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه باعث کاهش فعالیت های ذهنی و عقلی و نهایتا باعث از بین رفتن قدرت خلاقیت و استقلال جوانان می شود، خصوصا اینکه گسترش بهره گیری و عدم استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی موجب گسست ارتباطات درون خانواده می شود.

کد خبر 357254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha