پارک ژوراسیک تهران کمی پایین‌تر از پارک پرواز است. نامش ژوراسیک است چون وقتی به آن‌جا بروید می‌توانید دایناسورهای متحرک را از نزدیک تماشا کنید.

عکس: سایت کارناوال

اين پارک با انواع مجسمه‌هاي دايناسور در گونه‌هاي متفاوت و ابعاد واقعي، نخستين پارک موضوعي تهران به‌شمار مي‌آيد كه با نمايش مجسمه‌هاي متحرک دايناسورها همراه با صدا و جلوه‌هاي ويژه به معرفي انواع دايناسورها مي‌پردازد.

مساحت کل بوستان ژوراسيک تهران 30 هزار متر مربع است که در آن مجسمه‌ي متحرک 28 دايناسور قرار گرفته است. در اين بوستان نام علمي، روش زندگي و خوراک دايناسورها به نمايش گذاشته شده است.

اين دايناسورها به شکل کاملاً طبيعي طراحي شده‌اند، مي‌توانند پلک بزنند و دست و پايشان حرکت مي‌کند. هم‌چنين يک تخم دايناسور نيز طراحي شده  که نوزاد دايناسور از آن بيرون مي‌آيد و دوباره به داخل فرو مي‌رود.

 

  • موزه‌ي پارک ژوراسيک

مهم‌ترين قسمت اين بوستان، موزه است. ساختمان موزه با مساحتي حدود 12هزار مترمربع در دو طبقه، بخش‌هاي متعددي چون زمين‌شناسي، پرندگان، پستانداران، سالن پروانه و کارگاه تاکسيدرمي دارد.

يکي از ويژگي‌هاي اين موزه، بخش‌هاي جانوران زنده مانند پرندگان، خزندگان و دوزيستي‌ها، آبزيان و پستانداران به‌خصوص گربه‌سانان بزرگ است.

در بخش غيرزنده هم نوع کمياب پوست ببر مازندران وجود دارد که خودش منقرض شده است و نمونه‌هاي پوست آن با رعايت مقررات کنوانسيون بين‌المللي منع تجارت حيوانات و گياهان در معرض خطر (Cites)، براي بررسي ژنتيکي به آمريکا فرستاده شده است. هم‌چنين، دو نمونه از نادرترين و زيباترين پستانداران در حال انقراض، با نام‌هاي گور ايراني و يوزپلنگ آسيايي در آن به نمايش گذاشته شده است.

کتاب‌خانه، آمفي‌تئاتر، سينماي روباز و دام‌پزشکي از ديگر قسمت‌هاي اين موزه است. موزه‌ي پارک ژوراسيک به جز روزهاي شنبه و ايام سوگواري صبح‌ها از ساعت 8و30دقيقه تا 12و30دقيقه و بعدازظهرها از ساعت 13و30 دقيقه تا 20و30 دقيقه باز
است.

براي رفتن به بوستان ژوراسيک به سعادت آباد برويد. بعد، ميدان بهرود، بلوار شقايق (پايين تر از پارک پرواز )، ژوراسيک پارک تهران.

کد خبر 373778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha