دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پرویز مشرف، رئیس‌ جمهور سابق پاکستان از نواز شریف، نخست وزیر این کشور خواست تا با توجه به این‌که قرار است به زودی گزارش تحقیقات درباره ارتباط او با پرونده اوراق پاناما در اختیار دادگاه عالی پاکستان قرار بگیرد از سمتش استعفا دهد.

 پرویز مشرف، ژنرال و رئيس‌جمهور پيشين پاكستان گفت: دادگاه عالی پاکستان بعد از درخواست احزاب مخالف دولت برای تحقیقات درباره نخست‌وزیر اقدام به تشکیل تیم تحقیقات مشترک براي رسیدگی به این مناقشات کرد. برای نواز شریف بسیار بهتر است که قبل از پایان این تحقیقات از سمتش کناره‌گیری کند.

سال گذشته میلادی در افشاگری مشهور به اوراق پاناما فاش شد که سه فرزند نواز شریف دارای شرکت‌هایی در بهشت مالیاتی بوده و دارایی‌های گسترده‌ای دارند که در اظهاریه مربوط به ثروت خانوادگی آنها ذکر نشده است.

در همین حال رئیس‌جمهور سابق پاکستان به نشریه آتلانتیک از نقش ارتش پاکستان در خارج ساختنش از این کشور بعد از محاکمه او در دادگاه عالی پاکستان در ارتباط با اعلام وضعیت اضطراری در دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۰۷ پرده برداشت.

به گزارش ایسنا،مشرف گفت: بافت اجتماعی پاکستان برای دموکراسی ساخته نشده است.

مشرف اظهار داشت: ارتش پاکستان همواره از زمان استقلال ما در سال ۱۹۴۷ در کشورش نقش داشته است و نقش مهمی در اداره پاکستان ایفا کرده است که بخشی از علت آن اداره نامناسب از سوی دولت‌های منتخب به اصطلاح دموکراتیک بوده.

او گفت: مردم پاکستان ارتش کشورشان را دوست دارند و از آن انتظارات زیادی دارند و بسیار افتخار می‌کنم که ارتش حامی من بود چون من ۴۰ سال با آنها کار کرده‌ام و دو جنگ را با آنها جنگیده‌ام و چندین عملیات را با ارتش شرکت کرده‌ام‌. بنابراین می‌دانم که آنها حامی من هستند.

پرویز مشرف گفت: پاکستان باید شبه‌نظامیانی که در کشمیر علیه هند می‌جنگند را تهدید کند. ما در کشمیر منابع و ارتش را داریم. مردم در کشمیر با هند می‌جنگند و ما فقط باید آنها را تحریک کنیم.

مشرف گفت که ارتش پاکستان برای جنگ با هند آمادگی دارد اما در عین حال نسبت به هرگونه ماجراجویی به هند هشدار داد.

او گفت: هند نباید توهم داشته باشد که پاکستان به آن پاسخ نخواهد داد.

کد خبر 375732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha