دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

علی ابراهیمی: به فاصله یک روز پس از اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ضرورت متقاعد‌شدن اپراتورهای اینترنتی به فروش نامحدود اینترنت به کاربران اشتراک ثابت به جای فروش اینترنت حجمی از ابتدای مرداد‌ماه امسال، روابط عمومی این وزارتخانه با تکذیب انجام این تغییر از مرداد‌ماه امسال آن را به پایان دولت یازدهم موکول کرد.

ظهارات معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری را در

محمود واعظي اين اقدام را گامي دانست كه با اجراي آن كاربران مي‌توانند با خريد اشتراك ثابت(آبونمان- ماهانه- سالانه و...) به هر ميزان كه بخواهند از حجم اينترنت مصرف كنند؛ اظهارنظري كه موجب واكنش‌هاي متفاوتي در بين كارشناسان و برخي مسئولان مبني بر زمان، نحوه و سود و زيان‌هاي اجراي آن در رفع مشكلات كاربران اينترنتي در زمينه كم‌فروشي حجم و سرعت اينترنت شد.

  • طرحي كه هنوز نهايي نشده است

معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(رگولاتوري) در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد طرح فروش اينترنت نامحدود به جاي اينترنت حجمي و الزامات قانوني آن اعلام كرد، اين طرح هنوز نهايي نشده و رگولاتوري به جمع‌بندي در مورد نحوه اجراي آن نرسيده است اما تا هفته آينده اين كار انجام مي‌شود.

صادق عباسي شاهكوه افزود: الزام اپراتورهاي اينترنتي به جايگزيني فروش اينترنت نامحدود با اينترنت حجمي نيازمند مصوبه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است اما با توجه به اينكه بسياري از كارهاي اين طرح انجام شده است، حتي درصورتي كه مقرر باشد تا اين طرح از مرداد‌ماه امسال نيز اجرايي شود،

رگولاتوري مشكلي براي تصويب و اجرايي‌شدن اين قانون تا مرداد‌ماه امسال نخواهد داشت. وي درمورد مزايا و تأثير اجراي اين طرح در رفع مشكلات كاربران اينترنتي افزود: اين طرح مرتبط با شبكه ملي اطلاعات است و آثار و نتايج آن به‌مراتب بيشتر از رفع مشكلات حجم و سرعت اينترنت خواهد بود كه نيازمند توضيحات مفصلي است.

  • تكذيب فروش اينترنت نامحدود از مرداد

سخنگوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز با تكذيب خبر توقف فروش اينترنت حجمي و فروش اينترنت نامحدود از مردادماه به فارس، گفت: با توجه به درخواست كاربران، توقف مدل فعلي فروش اينترنت از قبل مطرح شده بود كه اين طرح مردادماه در كميسيون تنظيم مقررات مطرح مي‌شود.

محمدرضا فرنقي‌زاد با بيان اينكه اين طرح از مدت‌ها پيش مطرح بوده و به گفته وزير ارتباطات تا پايان دولت اجرا مي‌شود، افزود: اعلام خبر آغاز اجراي اين طرح از مردادماه از قول وزير ارتباطات صحت ندارد و بنا بر اعلام وزير، پيشنهاد توقف فروش حجم اينترنت ثابت در وزارت ارتباطات مطرح است كه اين پيشنهاد تا پايان دولت در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات براي تصويب و اجرا مطرح مي‌شود.

  • پرونده كم فروشي اينترنت بسته مي‌شود؟

محمود واعظي 26بهمن سال95 در گفت‌وگويي با همشهري، فراهم كردن زيرساخت‌هاي واگذاري اينترنت پرسرعت به مردم در هر كجاي ايران را وظيفه دولت دانست و تأكيد كرد كه بخشي از مشكلات مشتركان خانگي در زمينه اينترنت با ميزان و نحوه دسترسي مردم به اينترنت مرتبط است و مشتركاني كه از طريق سيم مسي و امكانات شركت مخابرات اينترنت دريافت مي‌كنند، در زمينه استفاده از محتوايي كه مي‌خواهند با سرعت در بستر شبكه ملي اطلاعات به‌دست آورند، با مشكل مواجه مي‌شوند.

فعلا اين مشكل را به‌طور موقت حل كرده‌ايم به‌نحوي كه اكنون در 132شهر كشور پوشش اينترنت نسل چهارم داريم. با وجود اين، وي اعلام كرد شركت‌هايي كه نسبت به ارائه اينترنت در بستر شبكه كابل مسي قرارداد مي‌بندند، بايد تجهيزات آن را نيز فراهم كنند و انجام اين كار توسط شركت‌هاي مذكور براي جلوگيري از كم‌فروشي اينترنت به مشتركاني كه از كابل مسي استفاده مي‌كنند، الزامي است.

مشكلات كم‌فروشي سرعت و حجم اينترنت به‌خصوص براي مشتركان خانگي در حالي ادامه دارد كه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از الزام اپراتورهاي اينترنتي به فروش اينترنت نامحدود خبر داد؛ رويكردي كه با توجه به سود اين اپراتورها در فروش حجمي، تنها با مصوبه رگولاتوري براي انجام اين كار، قابليت اجرايي خواهد داشت. از سوي ديگر شركت‌هاي خدمات اينترنتي در ارائه اينترنت نامحدود نيز مي‌توانند براي جلوگيري از زيان خود ترفندهايي را به‌كار گيرند و با توجه به زمان مشخص در اين نوع قراردادها با كاهش سرعت عملاً امكان استفاده نامحدود از اينترنت را سلب كنند.

کد خبر 375810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha