یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

ترجمه‌ی پگاه شفتی: تابستان هم در نوع خودش، فصل مناسبی است برای دوستی و پیدا کردن دوست‌های تازه یا قوی‌تر کردن رابطه‌ها‌ی دوستانه با تجربه‌های هیجان‌انگیز و تفریحی! تو جزء کدام دسته‌ای؟

دوچرخه شماره ۸۸۳

مي‌خواهي دوست‌هاي تازه پيدا کني يا دوستانت را تمام عمر براي خودت حفظ کني؟ در هر دو حالت، مي‌تواني با اين راهکارهاي ساده دوستي‌هايت را طولاني کني. دوستي‌هاي قديمي را طولاني تر و دوستي‌هاي تازه را قديمي‌تر:

 

  • دوستانت را تحويل بگير!

درس، خانواده و بسياري از دل‌مشغولي‌ها، گاهي باعث مي‌شود نسبت به دوستانمان کم‌توجهي کنيم و به‌ همين سادگي و با زبان بي‌زباني به آن‌ها حالي کنيم که تو مهم نيستي. با اين حال بعد از خانواده، تأثيرگذارترين افراد در زندگي شخص، دوستان نزديک او هستند.

اگر دوستاني داري که استانداردهاي يک دوست خوب را دارند، پس بهتر است در خلال مشغله‌هاي زندگي جايي هم براي آن‌ها بگذاري. مثلاً همين حالا به صميمي‌ترين دوستت زنگ بزن و حالش را بپرس.

 

  • دوستي را گروگان نگير!

دوستي انتخاب است نه اجبار. اگر دوستانت را به حکم دوستي آزار بدهي و از آن‌ها انتظارات بيش ازحد داشته باشي، ناپديد مي‌شوند. در دنياي پر از سرگيجه‌ي امروزي اگر مدام از دوستانت توقع داشته باشي، يک روز به‌خودت مي‌آيي و مي‌بيني دوستان با ارزش زندگي‌ات را از دست داده‌اي.

 

  • يار مشکلات باش!

هيچ چيز به اندازه‌ي ياري يک دوست در هنگام تلخي و مشکل، نمي‌تواند ثابت كند دوستمان چه‌قدر خوب است. اگر دوستانت دچار مشکل هستند، حتي اگر کاري از دستت برنمي‌آيد، شانه‌اي باش تا بر تو تکيه کنند و از غمشان کاسته شود. به آن‌ها بگو هروقت و هرجا مي‌توانند روي حمايت تو حساب کنند و غم‌هايشان را با تو شريک شوند.

 

  • کمک کن هرچند کوچک!

حتماً لازم نيست کمک‌هاي تو به دوستانت زندگي‌شان را متحول کند. اين کاري است که شايد هيچ‌وقت از دستت برنيايد. کمک‌هاي کوچک مي‌تواند به دوستان ما انگيزه بدهد تا از پس مشکلاتشان بربيايند و آن‌ها را پشت سر بگذارند.

کمک‌هايي مثل بردن يک وعده غذاي گرم براي آن‌ها، نگه‌داري از خواهر يا برادر کوچكشان در اوضاع بحراني يا حتي فرستادن يک فايل موسيقي، مي‌تواند به آن‌ها يادآوري کند تنها نيستند و دوستي واقعي در كنار خود دارند.

 

  • رؤياهايشان را جدي بگير!

وقتي دوستانت از رؤياهايشان صحبت مي‌کنند، برخلاف بيش‌تر مردم، رؤياهايشان را مسخره نکن و آن‌ها را غيرممکن ندان. به آن‌ها بگو که رؤيايشان قشنگ است و آن‌ها را جدي بگير. به راه‌هايي فکر کن که مي‌تواند اين رؤياها را واقعي کند و آن‌ها را با دوستت در ميان بگذار.

آدم‌ها با هرکسي درباره‌ي رؤياهايشان صحبت نمي‌کنند، پس اگر روزي دوستي در اين‌باره با تو صحبت کرد، بدان تو يک شخص خاص در زندگي‌اش هستي و با مسخره‌کردن رؤياهايش اين موقعيت را در قلب دوستت از بين نبر.

کد خبر 375861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha