پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

آوا زمانی: تابستان فصل رنگ‌ و شادی و هیجان است. اما نه فقط در تفریح و گردش و سفر یا در دنیای بازی و خیال و کتاب‌ها و فیلم‌ها، بلکه در خوردن هم لقمه‌لقمه رنگ و شور جریان دارد. قدرش را بدانیم و این رنگ‌های جذاب را قورت بدهیم!

دوچرخه شماره ۸۸۴

  • بازي با رنگ

درست‌کردن اين بستني‌يخي‌هاي خوش‌رنگ و لعاب از جذابيت‌هاي تابستان براي همه‌ي نسل‌هاست. مگر مي‌شود از بازي با رنگ‌ها و بعد خوردنش لذت نبرد؟

با کمي ابتکار مي‌توانيد شربت‌ها و آب‌ميوه‌هاي زيادي درست کنيد و حتي تکه‌هاي ميوه در آن‌ها بريزيد و با چندساعت انتظار، يخي‌هاي خوش‌مزه را زير کولر نوش جان کنيد!

 

دوچرخه شماره ۸۸۴

  • غذاي آسان ايراني

نياز به تعريف و توضيح ندارد. اين غذاي خوش‌مزه‌ي ايراني بسيار سريع درست مي‌شود و لذيذ است. بله، آب‌دوغ‌خيار خودمان را مي‌گويم!

 

دوچرخه شماره ۸۸۴

  • سبك و خنك

لقمه‌هاي سبک تابستاني راحت درست مي‌شوند و هم سير مي‌کنند و هم خنک! از گوجه و پنير و خيار خودمان تا ماهي تُن، خيارشور، سس و پياز تا اين لقمه‌ي مکزيکي به نام تاکو که با آواکادو، سيب‌زميني، پنير و سبزي درست شده است.

مي‌توانيد ساندويچ‌هاي ديگري با نان‌هاي ديگر هم درست کنيد و از ترکيباتي مثل تخم‌مرغ، انواع سبزي‌ها و صيفي‌جاتي مثل گوجه‌فرنگي و پياز در تهيه‌ي آن‌ها استفاده کنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۸۴

  • فصل سالاد

تابستان بايد با سبزيجات سر کرد. اين فصل فرصت مناسبي است براي درست‌كردن انواع سالاد؛ سالادهايي که راحت و زود با انواع سبزي‌ها و غلات درست مي‌شوند و حيف است هر‌هفته چند مدلي از آن‌ها را امتحان و حتي اختراع نکنيد!

از محبوب‌ترين سالادهاي تابستاني، سالاد اسفناج است که با توت‌فرنگي، گردو و آناناس ترکيبي عالي مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۸۴

  • لذت و خاصيت

نام تابستان با اسموتي و آب‌ميوه گره خورده. اگر کمي حوصله داشته باشيد، با کمي جست‌وجو در اينترنت مي‌توانيد کلي دستور اسموتي با مواد گوناگون و با خاصيت‌هاي متفاوت مثل چربي‌سوزي و لاغري پيدا کنيد.

اسموتي‌ها از مخلوط ميوه، يخ و شير درست مي‌شوند. اسموتي‌ها در کنار مصرف آب، به آ‌ب‌رساني بدن در فصل گرما کمک مي‌کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۸۴

  • خوش مزه و مقوي

پاستا، اين غذاي چهارفصل محبوب؛ تأمين‌کننده‌ي پروتئين موردنياز بدن در تابستان و خوش‌مزه و مقوي است. به‌ويژه اگر با قارچ، فلفل، پنير، سبزي و سير درست شود، واقعاً نمي‌شود از آن گذشت.

کد خبر 376782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha