چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

پگاه شفتی: این‌روزها در دنیا بعضی پدیده‌‌ها به‌شکل عجیبی گسترش یافته‌اند. یکی از این پدیده‌‌ها مهاجرت است. اگر از سر ناچاری باشد، خیلی دردناک است.

سخت و دردناك است كه آدم، خانه و کاشانه‌اش  در آتش جنگ بسوزد و فقط برای جان به‌در بردن از معرکه، چشم به مرزهایی بدوزد که شاید به‌رویش باز شوند.

اما فرصت‌طلب‌ها و جنگ‌طلب‌ها حتی با همین مصیبت هم راضی نمی‌شوند و امروز می‌بینیم که در گوشه گوشه‌ی دنیا سیاست‌های ضد مهاجرتی با روکشی عیان از نژادپرستی دیده می‌شود.

آمريكا یکی از همین کشورهاست که از مدتي قبل، یک قانون ضدمهاجرتی در آن اجرایی شده و حالا به بهانه‌های واهی درهای کشورش را به روی پنج کشور مسلمان بسته و سیاست‌های ضد مهاجرتی غیرانسانی در پیش گرفته است.

اما اگر فقط به پیشرفت فناوری در آمریکا، این کشوری که به‌دست مهاجران بنا شده، نگاهی بیندازیم می‌بینیم که در این سال‌های اخیر، پیشرفت بسیار اين كشور، مدیون نسل اول یا دوم مهاجران است.

 

دوچرخه شماره ۸۸۵

 

  • اپل، مشهورترین سیب دنیا!

«استیو جابز» بنیان‌گذار فقید شرکت «اپل»، نوآورانه‌ترین شرکت تولیدي رایانه، تبلت و گوشی هوشمند در دنیا، زاده‌ی یک پدر سوری به‌نام عبدالفتاح بود.

پدر و مادر بیولوژیکی جابز نمی‌توانستند از او نگه‌داری کنند و استیو کوچک در همان کودکی از طرف پل و کلارا جابز به فرزندخواندگی پذیرفته شد. آن‌جا قبل از مدرسه، خواندن و نوشتن یاد گرفت و از پدرخوانده‌ی مکانیک‌اش مقدمات این علم را فرا گرفت.

 

دوچرخه شماره ۸۸۵

 

  • گوگل، غول سرسبد دنیای فناوری!

18 سال پیش شرکت «گوگل» در کالیفرنیا بنا شد. دو کارآفرین جوان به نام «لری پیج» و «سرگئی برین»، بنیان‌گذار این غول بزرگ بودند. سرگئی در سال 1979 میلادی وقتی فقط پنج سال داشت به‌همراه مادر و پدرش از مسکو به آمریکا مهاجرت کردند. 20 سال بعد ثمره‌ی این مهاجرت، بزرگ‌ترین غول فناوری دنیا، یعنی گوگل بود.

 

دوچرخه شماره ۸۸۵

 

  • تسلا و موتورهای برقی!

شرکت «تسلا» یکی از بزرگ‌ترین و نوآورترين شرکت‌های خودروساز برقی در دنیاست. «ایلان ماسک»، مدیرعامل این شرکت و کارآفرین بزرگ آمریکايي، یکی از بزرگ‌ترین ایده‌پردازان و طراحان محصولات دوست با محیط‌زیست به‌شمار مي‌آيد. خودروهای تسلا امروز از آمریکا به‌ همه‌جای دنیا از جمله ایران صادر می‌شوند.

ایلان ماسک، متولد آفریقای جنوبی است و به واسطه‌ی یک بورس تحصیلی به آمریکا رفت. او حالا از سرشناس‌ترین نوآوران و کارآفرینان ثروتمند آمریکاست که طرح‌ها و پروژه‌های نبوغ‌آمیزش به خودی خود ثروتی برای کشورش محسوب مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۸۵

 

  • آمازون و دنیای در تسخیرش!

«جف بیزاس» مدیرعامل شرکت «آمازون»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروشگاه آنلاین در دنیاست. او در سال 1963 ميلادي از یک پدر مهاجر کوبایی و یک مادر آمریکایی به‌دنیا آمد.

جف در سال 1994 ميلادي شرکت آمازون را تأسیس کرد و امروز تقریباً در همه‌جای دنیا مردم می‌توانند از این شرکت خرید کنند. یکی از آخرین نوآوری‌های این‌روزهای آمازون، استفاده از پهپاد برای رساندن سفارش به دست مشتریان است!

 

دوچرخه شماره ۸۸۵

 

  • اوراکل، یک فرزندخوانده‌ی نابغه!

نامش «لری الیسون» است و بنیان‌گذار شرکت «اوراکل»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید نرم‌افزاری در دنیا. الیسون در سال 1944 ميلادي، فقط 9 ماه پس از تولدش و در اوج روزهاي جنگ‌جهانی دوم از طرف مادر یهودی و پدر ایتالیايی‌الاصلش به‌عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ی عمویش در آمریکا سپرده شد.

او که خیلی زود استعدادش را در ریاضی نشان داد در سن 33‌سالگی شرکت اوراکل را تأسیس کرد. شرکتی که ثروتی افسانه‌ای برای او و کشورش رقم زد.

کد خبر 376795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha