یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری دو - پریسا زاهدی: نمایشگاه الکامپ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تجاری کشور است که هرساله برای معرفی و عرضه محصولات نو و جدید در زمینه خدمات الکترونیک و کامپیوتر برگزار می‌شود.

الکامپ

 از ميان محصولات عرضه شده در نمايشگاه امسال، چند اپليكيشن كاربردي براي كسب‌و‌كار و تجارت را به‌عنوان نمونه معرفي كرده‌ايم.

  • ردياب براي فراموشكاران

احتمالا براي همه پيش آمده كه به‌علت مشغله فكري يا به‌علت شبيه بودن خيابان‌ و كوچه‌ها، جاي پارك ماشين را فراموش كرده باشند. يكي ديگر از مسائل خودروداران و كساني كه در محل كار يا خانه پاركينگ ندارند، نگراني از سرقت ماشين است اما ديگر جاي نگراني نيست. توسعه‌دهندگان وب، اپليكيشني را طراحي كرده‌اند كه به كمك آن رانندگان مي‌توانند خودروي خود را رديابي كنند. اين تكنولوژي با ساخت جي‌پي‌اس‌هاي خودرو با قابليت‌هاي بسياري به كمك شما آمده است. اين محصول كه در الكامپ 96 عرضه شده ردياب خودروي شخصي ساخته شده توسط گروه مهندسي طلوع آرين هوشمند بود. اين ردياب محصولي ارزان است كه بي‌شك مي‌تواند بازار پرفروشي داشته باشد. سازندگان اين دستگاه مي‌گويند درصورت سرقت خودرو اين پايانه مي‌تواند به‌صورت لحظه‌به‌لحظه از موقعيت خودروي شما گزارشي روي موبايل و يا رايانه شخصي ارسال كند كه به‌سادگي و در كمترين زمان شما را به‌ خودروي مسروقه نزديك كند. ابعاد كوچك دستگاه و عدم‌نياز به نصب آنتن‌هاي اضافه اين امكان را به مالك مي‌دهد تا به‌سادگي آن ‌را در خودرو مخفي كرده و پيدا كردن آن را براي افراد غيرمجاز دشوار سازد. آنها مي‌گويند:« شما مي‌توانيد از طريق اس‌ام‌اس به‌راحتي به‌خودروي خود دسترسي پيدا كنيد. از طرف ديگر به محض سرقت، با ارسال آلارم شما مطلع مي‌شويد. همچنين يكي ديگر از امكانات خوب آن، قابليت خاموش كردن خودرو از راه دور است. همچنين با استفاده از مشخصات ارسالي مي‌توانيد جاي پارك فراموش شده را پيدا كنيد.»

  • نزديك‌ترين داروخانه را پيدا كن

يكي از زمان‌برترين و مشكل‌ترين مراحل فرايند درمان، يافتن داروخانه نزديك به شما يا داروخانه‌هاي شبانه‌روزي است. اگر داروهاي موردنياز شما كمياب هم باشند، مشكل چندبرابر مي‌شود. يكي از نوآوري‌هاي جالب عرضه شده اپليكيشني است كه با آن مي‌توانيد اطلاعاتي جامع از داروخانه‌ها را يكجا داشته باشيد. سامانه يكپارچه داروخانه‌ياب نخستين اپليكيشني است كه در اين زمينه عرضه شده و در نمايشگاه الكامپ ارائه شده بود. قابليت ديگر اين سامانه اين است كه با كمك آن مي‌توانيد نسخه خود را اينترنتي تأييد كنيد و همزمان، در جست‌وجوي داروخانه‌هاي اطراف باشيد. همچنين امكان مشاهده عوارض داروها و جست‌وجوي پيشرفته براي انواع دارو در دسترس است. سازندگان اين سامانه هدف از طراحي اين برنامه را فراهم كردن امكاني براي دسترسي سريع‌تر به داروها به‌ويژه براي كساني است كه نياز به داروهاي خاص دارند، عنوان مي‌كنند.

  • خشك‌شويي آنلاين

اگرچه ارسال لباس توسط خشك‌شويي براي مشتري‌ها كاري عادي شده است اما چگونگي ارسال و كيفيت آن بسيار مهم است. اگر خشك‌شويي داريد اما مثل سابق كارتان رونق ندارد نگران نباشيد. خود را به روز كنيد و به اين ترتيب به قلب مشتريان دوباره راه پيدا كنيد. اين كار را با استفاده از اينترنت انجام دهيد. اينترنت به شما امكاني مي‌دهد تا با بهتر كردن كيفيت خدمات، سهم بيشتري از مشتريان در بازار داشته باشيد. واش ماش اپليكيشني است كه خشك‌شويي را به سبكي ديگر و با كيفيتي بهتر به مشتريان ارائه مي‌دهد. عرضه‌كنندگان اين برنامه مي‌گويند: «از آنجا كه بسياري از افراد وقت آوردن و بردن لباس‌ها از خشك‌شويي را ندارند ما اين برنامه را طراحي و اجرا كرديم. آنها مي‌توانند در هر روز و ساعت كه خودشان مشخص كرده باشند با ثبت سفارش لباس‌هاي خود را به ما تحويل دهند و پس از شست‌وشو و اتوشويي در همان زمان مشخص شده لباس را به همراه فاكتور آن دريافت و هزينه را آنلاين، نقدي يا با استفاده از كارتخوان پرداخت كنند». يكي از ويژگي‌هاي جالب و قابل‌توجه اين برنامه امكان اطلاع لحظه به لحظه از وضعيت لباس‌هاي ارسالي خود است. مشتريان مي‌توانند با آلارمي كه توسط برنامه براي آنها ارسال مي‌شود مطلع شوند كه مثلا در آن لحظه لباسشان در ماشين است يا در حال خشك شدن يا در حال تحويل و حتي براساس اين اطلاعات، زمان استفاده از آن لباس را برنامه‌ريزي كنند. به‌نظر مي‌رسد اين اپليكيشن با استقبال زيادي مواجه شود و بتواند به مقبوليت بالايي دست يابد.

  • تبليغات و بازاريابي اينترنتي با اطلاعات دقيق

بازاريابي اينترنتي به ابزار و بخشي مهم از تبليغات و بازاريابي بدل شده است و اكثر شركت‌ها و كارخانه‌ها و حتي سازمان‌ها بيشتر مشتريان خود را در دنياي مجازي پيدا مي‌كنند. اين كار مستلزم رصد هميشگي دنياي كسب و كار و پايش دقيق اطلاعات صفحات اين مؤسسات در دنياي مجازي است كه با استفاده از آن استراتژي‌هاي بهتري تدوين شود. يكي از برنامه‌هايي كه براي صاحبان كسب‌وكار بسيار مفيد است اپليكيشن ارائه شده توسط آي‌كاوان است. اين برنامه يك پلتفرم يكپارچه رصد شبكه‌هاي اجتماعي است كه امكان مرور و جست‌وجوي محتواي رسانه، پايش فعاليت رقبا، پايش وضعيت برند و شركت، تصميم‌يار سنجش اثربخشي كمپين‌هاي آنلاين و... را فراهم مي كند تا كه صاحبان كسب‌وكار بدانند در دنياي وب راجع به شركت و برند آنها چه مي‌گذرد و در ميان مشتريان تا چه ميزان محبوب است. همچنين محبوب‌ترين راه‌هاي تبليغات و اثرگذارترين‌ها را به شما معرفي مي كند.

کد خبر 379083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha