خبر > فراخوان بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش قصه‌گویی، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی رضوی منتشر شد.

دوچرخه شماره ۸۸۹

اگر خاطرت باشد از سال گذشته در اين جشنواره يك بخش هم به قصه‌گويي نوجوانان اختصاص يافته كه شما هم مي‌توانيد در آن شركت كنيد و قصه بگوييد.

به گزارش روابط‌عمومي کانون پرورش فكري، مربيان، قصه‌گويان آزاد، پژوهشگران و نويسندگان فرصت دارند با توجه به زمان تعيين شده در هر بخش، آثار خود را براي دبيرخانه‌ي جشنواره بفرستند.

بر اين اساس محورهاي بخش قصه‌گويي، «قصه‌گويي آزاد» با درون‌مايه‌ي آموزشي، تربيتي (ويژه‌ي قصه‌گويان ايراني و خارجي)، «رضوي» (ويژه‌ي قصه‌گويان ايراني) و «ادبيات عامه و فولکلور، شاهنامه و...» (ويژه‌ي قصه‌گويان ايراني) اعلام شده است.

مربيان فرهنگي، هنري و ادبي مراکز فرهنگي کانون پرورش فکري، قصه‌گويان آزاد (روحانيون، معلمان، دانشجويان، اولياي تربيتي، کارکنان ستادي کانون، مادران و پدران و...)، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان (14 تا 17 سال) و ديگر علاقه‌مندان به قصه‌گويي از ساير کشورها مي‌توانند در اين بخش از جشنواره شرکت کنند.

دبيرخانه‌ي بيستمين جشنواره‌ي بين‌المللي قصه‌گويي در بخش مقاله‌نويسي نيز از علاقه‌مندان دعوت کرده است كه به پژوهش در موضوع‌هاي «استفاده از زبان وجودي در قصه‌گويي»، «قصه‌گويي و رشد مهارت‌هاي اجتماعي در کودکان و نوجوانان»، «قصه‌گويي و تربيت ديني در کودکان و نو جوانان»، «کارکردهاي روان‌شناختي قصه‌گويي در دنياي کودکان»، «قصه‌گويي دردنياي ديجيتال» و «چگونگي بازنويسي داستان‌هاي ديني براي قصه‌گويي» بپردازند.

تمامي علاقه‌مندان مي‌توانند در اين بخش شرکت کنند. گفتني است هيئت داوران اين بخش تنها آثاري را بررسي مي‌کنند که علمي‌پژوهشي، علمي‌ترويجي، تحقيق‌ پژوهشي مشخص باشند.

بر اساس اين فراخوان علاقه‌مندان به شرکت در بخش داستان‌نويسي با گروه سني 18 سال به بالا (مربيان، نويسندگان، دانشجويان، اولياي تربيتي، والدين و فرهيختگان حوزه‌ي ادبيات کودک و نوجوان و...) نيز بايستي آثاري را با موضوع «فرهنگ رضوي، سيره‌ي امام رضا(ع)» خلق کنند.

جوايز برگزيدگان هم‌زمان با مراسم پاياني شانزدهمين جشنواره‌ي بين‌المللي امام رضا (ع) در سال آينده اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان مي‌توانند شرايط شرکت و گاه‌شمار هربخش را به‌طور جداگانه با مراجعه به پايگاه خبري کانون پرورش فكري به نشاني kanoonnews.ir دريافت کنند يا با شماره‌ي 88971353-021 تماس بگيرند.

 


عكس: يونس پناهي/ كانون پرورش فكري

کد خبر 379325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha