جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: بعد از ماه‌ها آزمایش گوگل بالاخره از سیستم عامل جدید خود رونمایی کرد.

سیستم عامل

این سیستم‌عامل بر روی گوشی و تبلت قابل اجرا و نام آن اندروید اورئو(Oreo) است. قبلا از رسمی شدن این خبر، این سیستم عامل با نام اندروید O شناخته می شد. نسخه جدید اندروید ابتدا در اختیار کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل قرار خواهد گرفت و پس از آن بسته به تولیدکننده‌های متفاوت در اختیار سایر کاربران قرار می‌گیرد.

  • نرم افزارهای ضروری

در این نسخه جدید به کاربران این اجاره داده میشود تا نرم‌افزارهای ضروری برای موبایل را بدون دانلود استفاده کنند. گفته‌ها حاکی بر آن است که از طریق URL کاربران می‌توانند به این نرم افزارها دسترسی داشته باشند.

  • عمر باتری

برای بهبود عملکرد عمر باتری، اندروید اورئو به صورت خودکار عملکرد نرم افزارهایی را که در background در حال اجرا می‌باشد را محدود می کند. این حرکت باعث می‌شود که از استفاده بی مورد باتری برای اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌شود جلوگیری شود.

  • اعلان ها

اعلان‌ها (Notifications) در اندروید Oreo به شکلی درآمده‌اند که می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌ها اعلان‌های گروهی دریافت کنید. با این امکان جدید می‌توانید اعلان‌ها را تحت یک موضوع خاص جمع‌آوری کنید.

مثلا اعلان‌های ورزشی همه اطلاعات ورزشی که به اپ‌های مختلف می‌رسند را یک جا جمع می‌کند.

در واقع کاربران قادر خواهند بود بخش اعلان‌ها را با این دسته‌بندی‌ها شخصی‌سازی کنند.این امکان باعث کنترل بیشتر روی اپ‌ها و اطلاعاتی می‌شود که در نوار اعلان‌ (Notification bar) نمایش داده می‌شوند. بخش اعلان‌های اندروید جدید کمی هم تغییر طراحی داشته است.

با این تغییرات اعلان‌های مربوط به موزیک و ویدیوها کمی تر و تمیزتر شده‌اند و در مورد اعلان‌های تصاویر هم طراحی رنگی جدیدی به کار رفته است.

اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه کار می‌کنند به شکل ثابت اعلان‌هایی خواهند داشت که کاربر می‌تواند در صورت تمایل آن‌ها را غیر فعال کند. در عین حال اعلان‌ها در اندروید O به صورت « notification dots»

هم در بالای آیکون اپ‌ها به نمایش در می‌آیند تا هیچ کدام از آن‌ها را فراموش نکنید.

  • تصویر در تصویر

در این نسخه کاربر می تواند فایل های ویدویی را به صورت تصویر در تصویر(PiP) تماشا کند. برای مثال دیگر لازم نیست وقتی در حال تماشا کردن ویدیویی هستید آن را متوقف کنید تا بخواهید پیامی را دریافت کنید.

  • بهبود صدا و ارتباطات

اندروید O با کدک‌های صوتی بلوتوث باکیفیت و تکنولوژی AAudio همراه خواهد بود. این تکنولوژی‌ و امکانات برای اپ‌هایی طراحی شده که به کارکرد بالای صوتی و تاخیر کم نیاز دارند.

در زمینه اینترنت هم شاهد استفاده از قابلیت‌های جدید وای-فای تحت عنوان Wi-Fi Aware هستیم که پیشتر تحت عنوان Neighbor Awareness Networking شناخته می‌شد.

با این ویژگی می‌توان دستگاه‌های تطبیق‌پذیر را بدون اتصال به اینترنت به هم متصل کرد. گوگل برای استفاده بهتر از این قابلیت با شرکای سخت‌افزاری خود همکاری داشته است.

در عین حال در اندروید جدید از ConnectionService API استفاده شده که از اپ‌های متنوع تماس پشتیبانی می‌کند و آن‌ها را با رابط کاربری سیستم ادغام می‌کند تا با اپ‌های دیگر بدون مشکل کار کنند.

  • عوض کردن آیکون‌ها

این آیکون‌های جدید امکان شخصی‌سازی بهتر با رابط کاربری را فراهم می‌کنند. در واقع تولیدکننده‌های مختلف می‌توانند براساس گوشی و رابط کاربری‌‌شان طراحی منحصر به فردی را برای آیکون اپ‌های متفاوت در نظر بگیرند.

در طراحی جدید اگر آیکون‌ها را لمس کنید هم نوعی انیمیشن ویژه برای آن آیکون‌ها مشاهده خواهید کرد.

منبع: wired

کد خبر 380053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha