پگاه شفتی: «اُری»، کاملاً شبیه انگشتر است، اما کارهایی بسیار بزرگ‌تر از قد و قواره‌اش انجام می‌دهد. این انگشتر فقط با یک ضربه در نزدیک گوش تبدیل به تلفن‌همراه می‌شود.

دوچرخه شماره ۸۹۵

اما چه‌طور چيزي كه انگشتر به‌نظر مي‌رسد، مي‌تواند نقش ‌تلفن‌همراه را با آن‌همه ابزار پيچيده بازي كند؟

جواب در فناوري هدايت استخواني است. وقتي ارتعاش از راه جمجمه صدا را به گوش مي‌رساند، پاي فناوري هدايت استخواني در ميان است. قبلاً هم اين ايده در قالب دست‌بند، راهي بازار شده بود، اما وقتي مي‌شود همه‌ي اين کارها را با انگشتري کوچک انجام داد، دستبند چرا؟

کاربر انگشتش را کنار گوشش مي‌گذارد و با يک ضربه دستور تماس مي‌دهد، بعد از آن هدايت استخواني با واردکردن ارتعاش به استخوان‌هاي نازک گوش و جمجمه صدا را به گوش مي‌رساند.

با همه‌ي اين‌ها فناوري هدايت استخواني آن‌قدرها هم نو نيست، اين فناوري تا پيش از اين ابزار دست طراحان کلاه ايمني و هدفون‌هاي هوشمند بوده است. حالا اين فناوري به كمك آمده تا کاربران بتوانند با زحمت و وسايل كم‌تر و كوچك‌تر با يك‌ديگر ارتباط برقرار کنند.

عمل‌کرد اين انگشتر تقريباً شبيه كار ساعت هوشمند است، به اين صورت که از طريق بلوتوث با گوشي‌هوشمند کاربر مرتبط مي‌شود و وقتي کسي با گوشي کاربر تماس بگيرد، يک چراغ اِل‌اي‌دي روي انگشتر روشن و هم‌زمان لرزش خفيفي هم به انگشت کاربر وارد مي‌شود.

از اين‌جا به بعد کاربر مي‌تواند با قراردادن انگشت خود در کنار گوش به تماس‌ پاسخ بدهد، بدون اين‌که نيازي باشد گوشي‌همراه را از جيب يا كيفش بيرون بياورد.

اين وسيله با كمك فناوري هدايت استخواني، از يك‌سو صدا را با کيفيتي بي‌نظير به گوش کاربر مي‌رساند و از سوي ديگر با دو ميکرو‌فن کوچکي که در آن تعبيه شده، مي‌تواند صداي کاربر را با وضوح کامل به طرف مكالمه برساند.

اُري، مي‌تواند بنا به برنامه‌ريزي کاربر، رنگ‌هاي ال‌اي‌دي خودش را تغيير دهد. مثلاً رنگ آبي براي تماس‌ها و سبز براي پيامک‌ها...

اين انگشتر اما مي‌تواند براي دزدها بسيار جذاب باشد، به‌همين دليل کاربران موقع استفاده از آن بايد حواسشان باشد كه توجه آن‌ها را جلب نکنند.

اُري هم مثل بسياري از محصولات خلاقانه، براي توليد انبوه و تأمين مالي، بر روي سايت کيک‌استارتر قرار گرفت و در همان چند روز اول به هدف اوليه‌اش رسيد؛ هدف جمع‌آوري 30هزار دلار براي فراهم‌كردن امكان توليد انبوه آن بود.

تيم اري قول داده‌اند تا سال آينده (2018ميلادي يا 1397شمسي) بتوانند اولين مدل اين انگشتر را بر دستان پشتيبانان خود بنشانند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۵

کاربر با يک انگشت در کنار گوش صحبت مي‌کند و صدا را از طريق ارتعاش و استخوان‌هاي نازک گوش دريافت مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۵

نرم‌افزار اين امكان را به کاربر مي‌دهد كه تعيين کند اُري از کدام برنامه نوتيفيکيشن بفرستد و رنگ‌هاي ال‌اي‌دي هرکدام مشخص مي‌كند اُري در حال فرستادن چه‌نوع پيامي است.

 

دوچرخه شماره ۸۹۵

اُري با بلوتوث به گوشي متصل است و هرطور که کاربر به آن دستور دهد، عمل مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۵

وقتي کاربر به دست‌هايش نياز دارد، اين انگشتر مي‌تواند با نرم‌افزار سيري در سيستم‌عامل آي.او.اس و گوگل‌اَسيستنت در اندرويد کار کرده و دستور صوتي کاربر را براي گوشي هوشمندش بفرستد.

کد خبر 384075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha