خبر > امسال و در چارچوب طرح جلب مشارکت دانش‌آموزان در حفظ محیط‌زیست، ۲۲مدرسه‌ی تهران، صاحب کانون‌ محیط‌زیست می‌شوند.

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به‌نقل از روابط‌عمومي مرکز مديريت محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران، اين كانون‌هاي محيط‌زيستي با هدف ارتقاي فرهنگ و آگاهي‌هاي محيط‌زيستي دانش‌آموزان و جلب مشارکت آنان براي محافظت از محيط‌زيست، در 22 مدرسه‌ي منتخب شهر تهران آغاز به‌كار مي‌كنند.

اين كانون‌ها در چارچوب طرح بزرگ‌تري تأسيس مي‌شوند و درواقع راه‌اندازي اين 22 كانون، مرحله‌ي آزمايشي اجراي اين طرح به‌شمار مي‌آيد. در اين مرحله از هرمنطقه‌ي تهران يك مدرسه كه به محيط‌زيست علاقه دارد؛ انتخاب مي‌شود و كانون محيط‌زيست در آن، آغاز به‌كار مي‌كند.

محمدمهدي گلمکاني، رئيس مرکز مديريت محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار هم در اين باره مي‌گويد: «اين مدارس با هماهنگي دبيرخانه‌ي استاني قطب علمي محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار وزرات آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند.»

به‌گفته‌ي گلمكاني «در کانون‌هاي محيط زيست مدارس و کارگروه‌هاي مربوط، نكاتي درباره‌ي موضوع‌هاي گوناگون محيط‌زيستي با محور شهر تازه، به دانش‌آموزان آموزش داده مي‌شود.»

او مي‌گويد: «اقداماتي از قبيل اهداي گلدان به دانش‌آموزان مدارس و ارائه‌ي آموزش‌هاي لازم از جمله حفاظت از تنوع زيستي و برقراري ارتباط با طبيعت، صرفه‌جويي در مصرف انرژي و آب، تفکيک زباله و پاکيزه نگه‌داشتن محيط، کاهش مصرف پلاستيک و ارتقاي آگاهي دانش‌آموزان از مخاطرات مصرف آن در طبيعت و سلامت، انواع آلودگي‌ها مانند هوا، صدا و ... در طول سال تحصيلي و در قالب برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، در کانون‌هاي مدارس به دانش‌آموزان ارائه مي‌شود.»

گلمکاني هم‌چنين از برنامه‌هاي متنوع دانش‌آموزي خبر مي‌دهد و مي‌گويد: «برگزاري اردوهاي علمي، آموزشي و بازديد از مکان‌هاي گردشگري با محور محيط‌زيست، در طول سال تحصيلي براي دانش‌آموزان، مانند بازديد از باغ پرندگان، درياچه‌ي شهداي خليج فارس و... از جمله مواردي است که در برنامه‌هاي کانون‌هاي محيط‌زيست مدارس قرار گرفته است.»

هم‌چنين قرار است كارشناساني از كانون‌هاي سلامت و محيط زيست سراي محلات، در مدرسه‌ها حضور پيدا كنند و دانش‌آموزان‌ را با مسائل محيط‌زيست و موضوع‌هاي مرتبط با آب، خاك، هوا و انرژي آشنا‌ كنند.

 


عكس: مركز مديريت محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار

کد خبر 384714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha