همشهری‌آنلاین: نیکلاس مادورو،رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که ۹۰ درصد از شهرداری‌ها در دست کاندیداهای حزب سوسیالیست است.

 نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به این مساله که سه حزب اصلی اپوزیسیون این رای‌گیری را بایکوت کردند، گفت: حزب حاکم سوسیالیست توانسته دست‌کم ۹۰ درصد از ۳۳۵ حوزه شهرداری‌ها را به دست بیاورد.

مادورو در کاراکاس گفت: من بابت این پیروزی حزب سوسیالیست بسیار خوشحالم. حالا برای انتخابات ۲۰۱۸ آماده می‌شویم.

براساس آخرین آمار شورای ملی انتخابات ونزوئلا، سوسیالیست‌ها توانستند در ۴۱ شهر از ۴۲ شهر  پیروز شوند. اما مادورو گفت که نتایج در طول شب ممکن است نشان دهد که حزب سوسیالیست بیش از ۳۰۰ حوزه شهرداری از ۳۳۵ حوزه را به دست آورده است.

این شورا همچنین اعلام کرد، با شمارش آرای ۲۰ مرکز ایالتی از ۲۳ مرکز ، حزب سوسیالیست حاکم کشور توانست پیروزی چشمگیری به دست آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز،احزاب اپوزیسیون که این رای‌گیری را بایکوت کرده بودند کمیته انتخابات را به تمایل به سمت دیکتاتوری مادورو متهم کرده و گفتند که انتخابات روز یکشنبه 19 آذر همانند سایر رای گیری‌ها در این کشور حاوی بی‌نظمی‌هایی نظیر سوءاستفاده از منابع دولتی است.

حزب اپوزیسیون "خواسته مردمی" اعلام کرد: آنچه امروز رخ داد، انتخابات نبود. مردم ونزوئلا به دنبال برگزاری انتخاباتی در شرایطی آزاد و عادلانه هستند.

مادورو گفته است که به سه حزب اپوزیسیون غایب در این انتخابات - خواسته مردمی، نخست عدالت و اقدام دموکراتیک- نباید اجازه داد تا در انتحابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ شرکت کنند چون انتخابات شهرداری‌های روز یکشنبه را بایکوت کردند.

او ادامه داد: آنها از نقشه سیاسی حذف می‌شوند. هر حزبی که در انتخابات روز یکشنبه شرکت نکرد و انتخابات را تحریم کرد نخواهد توانست در انتخابات آینده شرکت کند و این یکی از معیارهای مجمع موسسان است که تنها دربرگیرنده حامیان است.

گمانه‌زنی‌هایی در این باره وجود دارد که شورای ملی انتخابات حامی مادورو ممکن است خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نیمه نخست ۲۰۱۸ شود اگرچه قرار است این انتخابات در دسامبر برگزار شود. این روند به اپوزیسیون فرصتی برای اتحاد نمی‌دهد.

براساس گزارش شورای ملی انتخابات ونزوئلا، میزان حضور رای‌دهندگان ۴۷ درصد بود.

حامیان اپوزیسیون نیز گفته‌اند که ائتلاف مخالف دولت مادورو با حضور نیافتن در انتخابات شهرداری‌ها در روز یکشنبه به خودش ظلم کرده است.

کد خبر 392120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha