چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: به نظر می‌رسد شهروندان کره جنوبی نسبت به پدیدهای جدید مجازی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از این رو هرآنچه در این فضا به محبوبیت می‌رسد،‌در میان کره‌ای ها به جنون تبدیل می‌شود.

براساس گزارش CNN، اكنون در اين كشور دانشجويان در ميان كلاس‌هاي خود مشغول بررسي قيمت بيت‌كوين هستند، كارمندان در حين خريد قهوه بيت‌كوين خريد و فروش مي‌كنند و سالمندان در خانه به معدن‌كاوي بيت‌كويني مي‌پردازند و اين يعني آغاز جنون بيت‌كويني در كره جنوبي.

پول‌هاي مجازي شايد در ديگر كشورهاي جهان يك سرگرمي حاشيه‌اي باشند، اما در كره جنوبي جرياني اصلي به شمار مي‌روند. اين كشور مالك بزرگترين مراكز داد و ستد بيت‌كوين در جهان است و 20 درصد از تمامي داد و ستد‌هاي جهاني بيت‌كوين در كره جنوبي انجام مي‌شود.

به گفته ايزاك چانگ دانشجويي كه مي‌گويد از همين شيوه هزاران دلار درآمد‌ داشته‌است، در ابتدا تنها علاقمندان به فناوري به بيت‌كوين توجه داشتند اما اكنون همه به آن علاقمند شده‌اند.

ارزش بيت‌كوين با افزايش محبوبيتش در ميان مردم 1500 درصد افزايش داشته‌است و به بيش از 17000 دلار رسيده‌است، ارزشي كه هرروز درحال نوسان است.

ميزان تقاضاي بيت‌كوين در اين كشور تاحدي بالاست كه كره‌اي‌ها نسبت به قيمت جهاني 15 تا 20 درصد كارمزد بيشتري پرداخت مي‌كنند. سرمايه‌گذاران به اين اميد كه ارزش بيت‌كوين روندي صعودي دارد حاضرند بهاي بيشتري براي خريد آن بپردازند. مراكز داد و ستد بيت‌كوين نيز در اين كشور پيشرفت فراوان كرده‌اند و براي سهولت خريد و فروش براي مشتريان، ايستگاه‌هاي ويژه‌اي براي مشتريان در مقابل دفاتر خود ايجاد كرده‌اند.

با حضور فزاينده سرمايه‌گذاران خرد در حوزه بيت‌كوين، مقامات نگران بروز يك بحران ناگهاني هستند از اين رو برنامه‌هايي را براي مطالعه روي پول‌هاي مجازي آغاز كرده‌اند تا موضوعاتي مانند ممنوعيت برخي از كارايي‌هاي بيت‌كوين و تعيين ماليات براي سود و داد و ستد‌هاي بيت‌كويني را مورد بررسي قرار دهند.

از سويي ديگر مقامات دولتي در كره نگران اين هستند كه پول‌هاي مجازي باعث شود تا كره شمالي به سلاحي مالي مجهز شود و با سهولت بيشتري سرمايه همسايه جنوبي خود را به سرقت برده يا به پولشويي بپردازد. دولت كره جنوبي هشدار داده كه هكرهاي كره شمالي در آينده‌اي نزديك با شدت زيادي داد و ستد‌هاي پول مجازي را هدف خواهند گرفت.

کد خبر 392424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha