پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

سپنتا سلیمی: «از وقتی به‌یاد دارم، مشغول بازی‌کردن و ساختن لگو بودم.»

دوچرخه شماره ۹۰۴

اين‌ها حرف‌ها را «جيسون آله‌مان» (Jason Allemann) مي‌گويد؛ لگوسازي حرفه‌اي که توانسته يک موتور ساده به سازه‌هاي لگويي‌اش، متصل و آن‌ها را به سازه‌هاي متحرک تبديل کند. در اين سازه‌ها‌ لگو و فناوري به هم پيوند خورده‌اند.

شرکت موفق لگو مدتي پيش با راه‌اندازي پروژه‌ي «ماينداستورم»، براي اولين‌بار قدم به دنياي فناوري گذاشت و سازه‌هاي پيش‌ساخته‌ي روباتي براي دوستدارانش عرضه کرد. اين پروژه منبع الهام بزرگي براي جيسون بود و بيش‌تر وسايل موردنياز او را براي ساخت سازه‌هاي متحرک فراهم ‌کرد.

جيسون و نامزدش کريستال، سال گذشته در همين ايام، يک سازه‌ي لگويي خلاقانه ساختند که حسابي محبوب شد. اين سازه براي استقبال از ايام کريسمس ساخته شد و بابانوئلي بود سوار بر کالسکه‌اي که چند گوزن آن ‌را مي‌كشيدند.

اين بابانوئل و گوزن‌هاي لگويي‌اش با خلاقيت جيسون و کريستال حرکت مي‌کردند. جيسون آجرهاي لگو را خلاقانه و البته با الهام از طرح اصلي ‌ساخت و در پايان با اضافه‌کردن يک موتور، آن‌ها را به حرکت وا‌داشت.

از زماني که بابانوئل متحرک حسابي معروف شد حدود يک سال مي‌گذرد، اما جيسون در اين مدت بي‌کار نبوده و سازه‌هايي ساخته که حتي از بابانوئل هم محبوب‌تر شده‌اند.

او با دست و دلبازي روش ساخت اين سازه‌ها را در وب‌سايتش به نمايش گذاشته تا هرکسي دلش خواست يکي از اين سازه‌هاي متحرک داشته باشد، بتواند براي خودش بسازد.

بيش‌تر سازه‌هاي جيسون با دست کاربر و با چرخاندن اهرم به حرکت درمي‌آيند. منتها بعد از به بازار آمدن سازه‌ي روباتيكِ پروژه‌ي ماينداستورم، جيسون، موتور و حسگر را هم به اين سازه‌ها اضافه کرد. هرچند بعضي از آن‌ها هر دو قابليت را دارند. يعني هم دستي کار مي‌کنند و هم با موتور.

جيسون سازه‌هايش را در وب‌سايتش به فروش گذاشته است. قيمت اين سازه‌ها گران است و هرکسي توانايي خريد آن را ندارد. ولي کساني که دوست دارند يکي از اين سازه‌ها داشته باشند، مي‌توانند با دستورالعملي که در وب‌سايت جيسون وجود دارد، يکي براي خودشان بسازند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۴

جيسون آله‌مان، خالق کانادايي سازه‌هاي متحرك لگويي

 

دوچرخه شماره ۹۰۴

دست لگويي با چرخاندن يک اهرم پيانو مي‌نوازد

 

دوچرخه شماره ۹۰۴

بابانوئل لگويي متحرک در ايام کريسمس حسابي مشهور شد

 

دوچرخه شماره ۹۰۴

بعضي از سازه‌ها، مثل اين الاکلنگ تمام و کمال ساخته و پرداخته‌ي جيسون است

 

دوچرخه شماره ۹۰۴

چمن‌زن متحرك، چمن‌هاي لگويي را کوتاه مي‌کند

 

دوچرخه شماره ۹۰۴

اين دستگاه با فشار يک دکمه شکلات پايين مي‌اندازد و وقتي دست کاربر براي برداشتن شکلات نزديک شود عنکبوت لگويي باکمک يک حسگر به سمت دست مي‌آيد تا کاربر را بترساند

کد خبر 392861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha