پگاه شفتی: سال ۲۰۱۷ میلادی با دستی پر از ایده، وسیله و ابزارک به انتها رسید. ایده‌های ناب را می‌توان هدیه‌ای از طرف سال۲۰۱۷ به سال ۲۰۱۸ به‌شمار آورد.

وسيله‌ها و ابزارک‌هايي هم که در اين سال به بازار آمدند، يکي از يکي کاراتر و خلاقانه‌ترند. مروري بر بهترين ابزارک‌هاي سال 2017، مي‌تواند خداحافظي ما را با اين سال هيجان‌انگيزتر کند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • صخره‌نوردي در اتاق!

اگر زندگي شهري به همه مجال نمي‌دهد بيرون بروند و لذت دوچرخه‌سواري روي صخره‌ها را تجربه كنند، در سال 2017 «وات‌بايك» آمد كه اين مسئله را حل كند و فرصتي فراهم كند كه بتوان در اتاق هم به نوعي ديگر، لذت دوچرخه‌سواري روي صخره‌ها را از دست نداد.

وات‌بايک طوري طراحي شده كه مثل دوچرخه‌اي واقعي، اما ثابت عمل کند. اين دوچرخه‌ي ثابت به کاربر امكان مي‌دهد كه در فضايي بسته مانند اتاق، از تحركي شبيه دوچرخه‌سواري صخره‌اي برخوردار شود.

کاربر مي‌تواند با انتخاب برنامه‌ي مخصوص، از نمايشگرهوشمند اين دوچرخه، ورزش دوچرخه‌سواري را به‌طور حرفه‌اي آغاز کند. اين دوچرخه مي‌تواند با اتصال به گوشي هوشمند کاربر، برنامه‌ي تمريني او را شخصي‌سازي کند و نقش مربي مجازي را براي او بر عهده بگيرد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • شارژر بي‌سيم

چيزي كه در اين روزگار مثل جادو مي‌ماند و شايد آخرين وسيله‌اي باشد که به داد کاربران گوشي هوشمند مي‌رسد؛ وسيله‌اي بدون سيم و آداپتور كه امكان شارژ گوشي هوشمند را فراهم مي‌آورد.

اين وسيله، نامش «اوکي» است و فعلاً فقط مي‌تواند از طريق بلوتوث، گوشي‌هاي سامسونگ گلکسي، نکسوس و چند گوشي ديگر را پوشش دهد. اين شارژر ايستاده بانور ال‌اي‌دي وضعيتش را اعلام مي‌کند و براي پوشش بهتر به حالت خوابيده يا ايستاده درمي‌آيد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • كفش هوشمند

كفش هوشمند، ظاهرش مثل کفش معمولي و پياده‌روي است. اما با حسگر، تهويه و اندازه‌گيري قدم‌هاي کاربر و ديگر فعاليت‌هاي او، کفش متفاوتي مي‌شود.

اين کفش از مواد فوق‌سبک ساخته شده و طراحان آن تمام توانشان را به‌کار گرفته‌اند كه ابزارک‌هاي به‌کار رفته در آن همراه با مواد مخصوص کفش، آن را سنگين نكند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • كلاهي با چراغ ترمز !

در سال 2017، کلاه ايمني جديدي براي  دوچرخه‌سواران ساخته شد که با چند چراغ ال‌اي‌دي، از سر آن‌ها بهتر محافظت مي‌کند. اين چراغ‌ها كمك مي‌كنند رانندگان هنگام مواجهه با دوچرخه‌سوار، راحت‌تر متوجه حضور او شوند. در ضمن، حسگري روي كلاه هست كه لحظه‌ي ترمز دوچرخه‌سوار را تشخيص ‌مي‌دهد و باعث مي‌شود چراغ قرمزي به نشانه‌ي ترمز ‌روشن شود.

روشن‌شدن چراغ ترمز، ديگر رانندگان و سواران جاده را از ترمزكردن دوچرخه‌سوار آگاه و امنيت او را دوچندان مي‌كند. بسياري از دوچرخه‌سواران به‌دليل تاريکي، مه و تاري ديد رانندگان، قرباني تصادف مي‌شوند. اين کلاه در سال پيش رو مي‌تواند تا حدود زيادي از اين اتفاق جلوگيري کند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • كوچك، اما قوي!

«الکسا» بلندگويي كوچك، اما بسيار قوي و هوشمند است. اين بلندگو، چند ميکروفن دارد و مي‌تواند صداي کاربر را دريافت و دستورهاي صوتي او را اجرا کند. کاربر مي‌تواند با صدا از الکسا بخواهد كه با بلوتوث به گوشي هوشمندش متصل شود و موسيقي مورد علاقه‌ي او را پخش کند يا به موسيقي يا آلبوم بعدي بپرد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • دوستي به نام هوش مصنوعي

«كازمو»، روبات کوچکي است؛ يك روبات اسباب‌بازي كه با بسياري از هم‌رده‌هايش فرق دارد. وقتي اولين‌بار كازمو را ببينيد، درچشمان شما خيره مي‌شود و با فناوري تشخيص چهره مي‌تواند شما را در ميان ديگران بشناسد.

او مي‌تواند رفتارش را بسته به‌نوع رفتاري که از کاربر مي‌بيند تغيير دهد. مثلاً اگر با او مهربان و آرام باشيد، او هم با آرامش رفتار مي‌کند. اما اگر هيجان‌زده ياعصبي رفتار کنيد او هم کمي هيجان‌زده مي‌شود.

کازمو مي‌تواند به آرامي در خانه رفت وآمد کند و به‌راحتي موانع را تشخيص بدهد و وقتي شارژش روبه‌پايان باشد، به‌طور خودکار به شارژرش بچسبد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • بالا، اما پايين!

در دنياي فناوري‌هاي نوين، پهپاد هميشه کاربران را هيجان‌زده کرده است. «پروت بي‌باپ»، پهپادي چهارملخ يا کوآدکوپتري است که يک هدست با آن همراه است.

اين پهپاد قدرتمند مي‌تواند به مدت يک ساعت در آسمان پرواز کند و تمام تصاويري راکه دوربين‌هايش برمي‌دارند، هم‌زمان روي دوربيني که روي سر کاربر قرار دارد به اشتراک بگذارد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • هدفون همه‌فن حريف

هدفون‌هاي بي‌سيم معمولاً خيلي گران هستند. اما هدفون «بِرَگي»، با توجه به خدماتي که به کاربر ارائه مي‌دهد، قيمت مناسبي دارد. خدماتي مانند، پنج ساعت پخش موسيقي بدون شارژ و در عين حال شارژر قابل حمل.

اين هدفون ضد آب است. ردياب حرکات بدن و اجراي دستورهاي حرکتي کاربر را اجرا کند. هم‌چنين به‌طور خودکار سر و صداهاي اضافي و مزاحم را دفع مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • نينتندوي ماژولار

«نينتندو سوييچ»، کنسول کوچک و جمع و جور شرکت نينتندو در سال 2017، انقلابي در دنياي کنسول‌هاي بازي به‌پا کرد. اين کنسول قابليت ماژولار دارد. قابليتي که کاربر مي‌تواند مطابق با نياز و سليقه‌ي خود، قطعاتي را به آن اضافه يا از آن کم کند.

اين کنسول امکان بازي‌هاي هم‌زمان و چند نفره را همراه با گرافيک عالي براي کاربر فراهم مي‌کند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۹

  • مودم سه تكه

اگر از مشکلات و مسائل هرروزه‌ي وصل‌شدن و قطع‌شدن اينترنت واي‌فاي خسته شده باشيد، وسيله‌اي براي حل اين مشكلات ساخته شده است.

«مش‌نتورك» در سال 2017 آمد كه اين دسته از مشکلات را به حداقل برساند. مش‌‌نتورك، بسته‌اي است با مودمي سه‌تکه که در سه‌جاي خانه پخش مي‌شوند و مي‌توانند منطقه‌اي به وسعت چهارصد متر مکعب را پوشش دهند.

اين مودم سه‌تكه به‌طور خودکار مي‌تواند پارازيت يا همان نويز را بيش‌تر از بسياري مودم‌هاي ديگر از بين ببرد و امكان وصل‌شدن به اينترنت را بدون قطعي براي کاربر فراهم كند.

کد خبر 395123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha