بیرون کمی برف می‌بارد و ما در این برف زیبا به سراغ نمایشگاهی از آثار هنرهای معاصر می‌رویم که این‌روزها در گالری پردیس ملت برپاست.

از جلوي پوسترهاي بزرگ سينمايي و فروشگاه‌ها و كافي‌شاپ‌هاي كوچك با بوي پاپ‌كورن و چيپس‌هاي ذرت فلفلي كه رد ‌شويم، بايد در مسير مارپيچي به طبقه‌ي منفي دو برسيم.

اين‌جا نمايشگاه «ذهن و احساس» برپا شده است. شما در اين نمايشگاه مي‌توانيد تبلور هنر معاصر ايراني را ببينيد و هم امكانات هنر جديد را. آهن و چوب و پارچه، تابلوهاي نقاشي‌ كه فضاي خواب‌گونه‌ي زيبايي دارند. در اين فضا، سكوت زيبايي را حس خواهيد كرد.

اين‌جا رنگ‌ها، نمايشي از تنه‌هاي درختان،‌ نمايي از سايه‌روشن خانه‌اي با پنجره‌هاي خاكستري، حجم‌هايي از قهرماناني بي‌سر، آدم‌هايي كه دارند از يك هاون بزرگ فرار مي‌كنند و... هم ديده مي‌شوند.

در اين گالري، 26 هنرمند معاصر، آثاري را متناسب با موضوع نمايشگاه يعني ذهن و احساس به نمايش درآورده‌اند. سارا آريان‌پور، عليرضا آدم بكان، حميدرضا اندرز،‌ شاه‌پري بهزادي، طاهر پورحيدري، مرتضي پورحسيني،‌ وحيد چماني، فرناز ربيعي‌جاه، حامد رشتيان، نفيسه عمران و... از هنرمنداني هستند كه مي‌توانيد آثارشان را در اين نمايشگاه ببينيد.

فرناز محمدي نمايشگاه‌گردان اين نمايشگاه در اين‌باره نوشته است: «آثار اين نمايشگاه در محل تقاطع ذهن و احساس پديد مي‌آيد. کارها به‌طور کامل، بيانگر احساسي نيستند، ولي در عين حال، در ذهنيتي عاري از احساسات نيز سير نمي‌کنند. آن‌ها در حقيقت، در محل تقاطع ذهن و احساس پديدار مي‌شوند و از همين منظر رويکردي پست مدرن را متبلور مي‌سازند.

تلاقي ذهن و احساس، فاصله گرفتن از خردگرايي مدرنيسم اروپايي و احساسات‌گرايي مدرنيسم آمريکايي و در واقع نيل به ماهيت هنر معاصر است که از رايج ترين مضامين، در آثار هنرمندان معاصر جهان است.»

اين نمايشگاه تا 29دي 96 داير است و از ساعت 11 تا 20 مي‌توان براي تماشاي آثار آن به گالري پرديس ملت رفت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha