چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناتینگهام فارست یک تیم فوتبال حرفه‌ای انگلیسی مستقر در شهر ناتینگهام است که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شده‌است.

باشگاه ناتینگهام فارست

دوران طلایی ناتینگهام فارست (Nottingham Forest F.C) در بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰ بود که با سرمربی‌گری برایان کلاف، این تیم توانست ۷ جام مختلف کسب کند که مهم‌ترین آن‌ها ۲ عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا ( لیگ قهرمانان اروپا) در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ بود.این تیم در حال حاضر در لیگ چمپیونشیپ انگلستان بازی می‌کند.

اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در این باشگاه بازی می‌کند.

  • ورزشگاه

ورزشگاه فوتبال سیتی گراند در منطقه غرب بریج فورد ناتینگهام در شهرستان ناتینگهام شایر، انگلستان است و از سال ۱۸۹۸ ورزشگاه خانگی باشگاه ناتینگهام فارست است. ظرفیت این ورزشگاه ۳۰,۵۷۶ است و یکی از ورزشگاه‌‌های میزبان یورو ۹۶ بود.سیتی گراند بیست و چهارمین ورزشگاه بزرگ در انگلستان است.

  • فینال‌های پیاپی

تیم ناتینگهام فارست در دو فصل پیاپی در ۱۹۷۹ در مونیخ و در سال ۱۹۸۰ در مادرید قهرمان این مسابقات شده‌است. آنان در فصل ۱۹۷۸-۷۹ پس از حذف لیورپول (مدافع عنوان دوسال پیاپی قهرمانی در این مسابقات ۱۹۷۷ و ۱۹۷۸ ) به ترتیب موفق به حذف آ. ا. ک آتن ، گراس‌هاپر و باشگاه کلن شدند که سپس در فینال مونیخ در ورزشگاه المپیک این شهر با تک گل تروور فرانسیس در دقیقه ۴۵ نیمه اول موفق به شکست مالمو سوئد شدند تا برای نخستین بار فاتح جام باشگاه‌های اروپا شوند.

در فصل بعد در مرحله نخست پس از حذف اوسترس سوئد توانست با غلبه بر ارجش پیتشت رومانی ، دینامو برلین و آژاکس آمستردام برای دومین بار و تا امروز واپسین مرتبه به فینال جام باشگاه‌های اروپا صعود کنند. آنان در فینال این بازی‌ها که در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شد توانستند با تک گل جان رابرتسون بر حریف آلمانی خود هامبورگ غلبه کرده و برای دومین مرتبه قهرمان این پیکارها شوند.

  • افتخارات

لیگ دسته اول (امروزه لیگ برتر ) (۱ بار) : ۱۹۷۷-۷۸

جام حذفی (۲ بار) :۱۸۹۷-۹۸ ، ۱۹۵۸-۵۹

جام اتحادیه (۴ بار) : ۱۹۷۷-۷۸ ، ۱۹۷۸-۷۹، ۱۹۸۸-۸۹ ، ۱۹۸۹-۹۰

جام خیریه (۱ بار) : ۱۹۷۸

جام باشگاه‌های اروپا (۲ بار) : ۱۹۷۸-۷۹ ،۱۹۷۹-۸۰

سوپر جام اروپا (۱ بار) : ۱۹۷۹

کد خبر 397112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha