پگاه شفتی: شرکت‌های «دایملر ا.گ.» و «بوش»، به‌ تازگی اعلام کرده‌اند که قرار است به‌زودی تاکسی بدون‌ راننده‌ای را با همکاری هم بسازند.

دوچرخه شماره ۹۱۴

به گفته‌ي «فولکمار دنر»، مدير شرکت بوش اين تاکسي باشکوه در چندماه آينده به‌صورت آزمايشي راه‌اندازي مي‌شود. او از جزئيات برنامه و طرحي كه با همكاري هم در حال اجراي آن هستند، هيچ‌چيزي ارائه نداده است. البته طرح‌هاي اوليه‌ي اين تاکسي رونمايي شده و حسابي سر و صدا ايجاد کرده است.

قرار است اين خودرو تا سه سال ديگر راهي خيابان‌ها شود. سه‌ سال زمان زيادي نيست و ديگر غول‌هاي ماشين‌سازي، مثل «بي‌ام‌و» هم اعلام كرده‌اند که تا سال 2021 ميلادي ماشين‌هاي بدون‌ راننده‌ي خود را رونمايي خواهند کرد.

شرکت دايملر آ.گ، شرکت اصلي آلماني که «مرسدس بنز» از زيرمجموعه‌هاي آن است، مي‌خواهد در اين عرصه دست به رقابتي وحشتناک بزند، در غير اين صورت بازار خودروهاي بدون‌ راننده را به رقيبان بزرگش خواهد باخت.

يکي از مديران شرکت دايملر گفته است که تاکسي‌هاي بدون‌ راننده به‌ هيچ عنوان قرار نيست خودروهاي متعارف سريالي باشند که فقط يک سيستم هوشمند براي رانندگي رويشان کار گذاشته‌اند، اين خودروها قرار است به‌طور کل و با تمام جزئيات از اول طراحي شوند و با يک سازه‌ي ارگونومي به بازار بيايند.

محصولات ارگونومي به محصولاتي مي‌گويند که با پژوهش‌هاي علمي منطبق با توانايي‌ها و طبيعت بدني انسان ساخته مي‌شوند. با اين حال اگر مزيت اين خودروها فقط ارگونوميک‌بودنشان باشد، نبايد انتظار داشت اين تاکسي‌ها به‌ غير از طراحي جذاب امتياز ويژه‌اي در مقايسه با رقيب‌هايشان داشته باشند.

تاکسي‌هاي بدون‌ راننده‌ي بوش و مرسدس‌بنز قرار است فعلاً، فقط براي تردد در داخل شهر راه‌اندازي شوند و مي‌توانند در خدمت کساني باشند که به هر دليلي اجازه يا توانايي رانندگي ندارند. البته به شرطي كه اين افراد به سيستم هوشمند توليد مشترک بوش مرسدس اعتماد داشته باشند!

 

دوچرخه شماره ۹۱۴

يک تاکسي باشکوه با دو در که روبه‌روي هم باز مي‌شوند

 

دوچرخه شماره ۹۱۴

تاکسي‌هاي پارک شده‌ي منتظر مسافر، در يک ايستگاه هوشمند که متصل به اينترنت است و البته محلي براي استراحت يا شارژ احتمالي خودرو.

 

دوچرخه شماره ۹۱۴

اين خودرو مي‌تواند با فاصله‌اي امن در مقابل عابران پياده متوقف شود

 

دوچرخه شماره ۹۱۴

فضاي چهارنفره‌ي داخل خودرو به نمايشگر و رايانه مجهز است، فضايي که مي‌تواند مسافر را در راه سرگرم کند

 

دوچرخه شماره ۹۱۴

جي‌پي‌اس و اينترنت مي‌توانند تاکسي را بدون راننده به مسافر برسانند

کد خبر 399608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha