همشهری آنلاین: نیویورک‌تایمز و نیویورکر به خاطر پوشش خبری آزار جنسی زنان در هالیوود به‌طور مشترک برنده جایزه پولیتزر خدمت عمومی شدند.

harvey weinstein

به گزارش پوینتر برندگان جوایز پولیتزر ۲۰۱۸ دوشنبه‌شب ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) ۲۰۱۸ در دانشگاه کلمبیای نیویورک اعلام شدند.

نیل براون، عضو هیئت‌مدیره جایزه پولیتزر در مراسم اعلام نام برندگان گفت:‌«روشن است که گزارش‌های خوب یک اتاق خبر به تولید گزارش‌های بهتر در اتاق‌های خبر دیگر می‌انجامد. ما به خبرنگاران بیشتری برای کار روی گزارش‌ها نیاز داریم تا موضوعات را به صحنه عمومی بیاورند و با این کار قدرت بیشتری به شهروندان بدهند.»

«روزنامه‌نگاری در دموکراسی امری دلبخواهی نیست و ما باید توجه کنیم که اتاق‌های خبر تحت‌فشار هستند و کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. قدردانی از کار جسورانه و زیرکانه این شمار گوناگون روزنامه‌نگاران و سازمان‌های خبری بسیار مهم است.»

جایزه خدمت عمومی، مهم‌ترین رده در میان ۱۴ رده پولیتزر روزنامه‌نگاری، امسال به‌طور مشترک به روزنامه نیویورک‌تایمز و نشریه نیویورکر برای پوشش خبری موضوع آزار جنسی زنان در هالیوود و سایر صنایع در سراسر جهان اهدا شد.

جایزه روزنامه‌نگاری تحقیقی نصیب خبرنگاران روزنامه واشنگتن‌پست شد که تاریخچه مزاحمت‌های جنسی روی مور، نامزد کرسی سنا از ایالت آلاباما برای دختران نوجوان را افشا کردند.

جایزه گزارش ملی به‌طور مشترک به خبرنگاران واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز برای پوشش خبری تماس‌های میان مأموران روسی و تیم انتخاباتی دونالد ترامپ رسید.

جایزه گزارش بین‌المللی را سه خبرنگار رویترز برای گزارش جنگ وحشیانه رودریگو دوترت، رئیس‌جمهور فیلیپین بر ضد مواد مخدر گرفتند.

کد خبر 402932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha