سینما > هم‌زمان با سی و ششمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر، روز سوم اردیبهشت‌ماه، کتاب «سینمایی دیگر؛ چند مقاله و گفت‌و‌گو درباره‌ی سینمای عباس کیارستمی» در دانشکده‌ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر رونمایی شد.

دوچرخه شماره ۹۲۲

به گزارش ستاد خبري سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر، اين كتاب به كوشش «سيدعماد حسيني» مسئول واحد پژوهش و انتشارات کميته‌ي علمي و دانشگاهي جشنواره‌ي جهاني فيلم فجر آماده شده و شامل مقاله‌هاي تأليفي و ترجمه با موضوع سينماي عباس کيارستمي و سه گفت‌وگو است. گفتني است هريك از اين مقاله‌ها از زاويه‌اي متفاوت به بخشي از آثار عباس کيارستمي مي‌پردازد.

در بخشي از اين کتاب به نقل از عباس کيارستمي آمده است: «براي اين‌که جهاني باشي، لازمه‌اش اين است که وطني باشي. يعني محلي باشي؛ مال منطقه‌اي باشي، اصالتي داشته باشي، ريشه‌اي داشته باشي، اما نگاهت به جهان و امور جهان نگاه گسترده‌اي باشد. واقعيت اين است که هرچند بايد با نگاه جهاني انديشيد، اما تعارف نداريم، اگر ما عميقاً به مسائل خودمان فکر کنيم، در واقع جهاني انديشيده‌ايم.

من نمي‌توانم به جهان فکر کنم وقتي دارم فيلم خودم را مي‌سازم. من بايد به خودم فکر کنم و عميقاً به خودم فکر کنم و اتفاقاً فارغ از اين وسوسه‌ي جهاني‌شدن. اگر اين‌جور نگاه کنيم امکان دارد که شانس اين را داشته باشيم که جهاني شويم.»

کد خبر 403640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha