خبر > چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، روز گشایش سی ‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی‌ره بود.

دوچرخه شماره ۹۲۳

 

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، يحيي دهقاني، معاون اجرايي نمايشگاه کتاب درباره‌ي حضور نمايشگاه در مصلاي امام خميني‌ره  گفت: «دو سال نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب برگزار شد و متوجه شديم امكانات اين مكان براي برگزاري نمايشگاه كتاب كافي نيست. امسال تصميم گرفتيم نمايشگاه را در مصلاي امام خميني‌ره برگزار كنيم.»

بخش كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب با مديريت انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان برگزار مي‌شود. دهقاني درباره‌ي مكان اين بخش مي‌گويد: «288 ناشر کودک و نوجوان با 33هزار عنوان کتاب در سالن رواق شرقي حضور خواهند داشت. بخش ديگري از ناشران كودك و نوجوان در چادرهايي در بالكن رواق شرقي و عده‌اي ديگر در صحن ورودي اين رواق حضور دارند.»

بنا به‌اين ‌گزارش 2050 ناشر داخلي تاکنون به‌صورت قطعي آماده‌ي شرکت در نمايشگاه شده‌اند. ناشران آموزشي هم در رواق غربي به فعاليت مي‌پردازند.»

اميرمسعود شهرام‌نيا، مديرعامل مؤسسه‌ي نمايشگاه‌هاي فرهنگي و قائم‌مقام نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران درباره‌ي ساعت فعاليت نمايشگاه مي‌گويد: «بنا بر برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده، نمايشگاه کتاب تهران از 12 تا 22 ارديبهشت‌ و از ساعت 10 تا 20 آماده‌ي پذيرايي از علاقه‌مندان کتاب است که اين ساعت‌ در بعضي روزها قابل تمديد است.»

به گفته‌ي شهرام‌نيا «امسال 75درصد از غرفه‌ها در فضاي مسقف هستند و تلاش مي‌شود كه اين ميزان در سال‌هاي بعد افزايش پيدا كند، هرچند با وضعيت مطلوب فاصله داريم.»

 

  • تجهيز كتاب‌خانه‌هاي مدارس

هم‌زمان با برگزاري نمايشگاه كتاب تهران، كتاب‌خانه‌هاي مدارس تجهيز مي‌شوند. همايون اميرزاده، سخن‌گوي سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران مي‌گويد: «هم زمان با سي ‌و يکمين دوره‌ي نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، 1500 کتاب‌خانه‌ي مدارس تهران و شهرستان‌هاي استان تهران با کتاب‌هاي مناسب تجهيز مي‌شود.

اين طرح براي دومين سال متوالي با مشارکت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش انجام مي‌شود و 15ميليارد ريال اعتبار از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي آن در نظر گرفته شده است. از اين رو کتاب‌هاي مناسب گروهاي سني در دوره‌هاي تحصيلي از ناشران شرکت‌کننده در نمايشگاه خريداري مي‌شود.»

 

  • امكانات رفاهي نمايشگاه

حسين صفري، مدير اجرايي نمايشگاه کتاب درباره‌ي امكانات رفاهي مي‌گويد: «در حوزه‌ي رفاهي فعاليت بخش‌هاي گوناگون را ارتقا داده‌ايم و حداکثر امکانات رفاهي براي مردم در نظر گرفته شده است.

با توجه به هم‌کاري با سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، شهروندان مي‌توانند براي رسيدن به نمايشگاه از مترو، اتوبوس و تاکسي استفاده کنند. هم‌چنين 500دستگاه شاتل و ون در محوطه‌ي نمايشگاه براي جابه‌جايي مردم در نظر گرفته شده است. ايستگاه امكانات، استراحتگاه‌ها و ايستگاه‌هاي مادر و کودک هم در محوطه‌ي نمايشگاه برپا شده است.»

امسال باغ كتاب تهران هم در نمايشگاه حضور دارد و هم‌چنين شهرداري تهران هم برنامه‌هاي فرهنگي متنوعي در طول نمايشگاه برگزار مي‌كند.

 

  • غرفه‌ي كانون پرورش فكري

کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در سه بخش اصليِ سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، محصولات فرهنگي خود را عرضه مي‌کند.

به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري، بيش از 870عنوان کتاب‌ کانون در بخش‌هاي مختلف نمايشگاه به مخاطبان عرضه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، حدود 74عنوان کتاب چاپ اول و بيش از 338عنوان کتاب‌ تجديد چاپي سال 96 (که 10عنوان از آن به کتاب‌هاي بريل ويژه‌ي نابينايان اختصاص دارد) از جمله محصولات ارائه‌شده‌ي کانون در سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران است. اين کتاب‌ها با موضوع‌هاي گوناگون مذهبي، شعر، داستان، علمي، کاردستي، آموزشي و... در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد.

در عين حال، کانون پرورش فکري با 55لوح فشرده، 23عنوان سرگرمي‌هاي علمي آموزشي و... ميزبان علاقه‌مندان است. هم‌چنين در اين دوره از نمايشگاه تمامي کتاب‌هاي آموزشي و کمک آموزشي، نشريه‌ها و لوح‌هاي فشرده کانون زبان ايران نيز در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

غرفه‌هاي کانون در نمايشگاه کتاب تهران در بخش‌هاي «کودک و نوجوان»، «ناشران عمومي» و «ناشران آموزشي» پذيراي علاقه‌مندان است.

 

 

 


عكس: محمود اعتمادي/ دوچرخه

 

کد خبر 404678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha