خسرو موسوی: شنبه ۲۲ اردیبهشت۱۳۹۷، هنوز شادی‌هایمان به‌خاطر قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران تمام نشده بود، که خبری به همان‌ شیرینی و به همان هیجان‌انگیزی، کاممان را شیرین‌تر کرد.

دوچرخه شماره ۹۲۵

تيم ملي كاراته‌ي بانوان جوان ايران در هفدهمين دوره‌ي رقابت‌هاي كاراته‌ي قهرماني آسيا با كسب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز به مقام قهرماني رسيدند.

اين دو اتفاق خجسته در ماه ارديبهشت نويد اين را مي‌دهد كه دختران ايراني بيش از پيش خودشان را باور كرده‌اند و از اين به بعد قرار است هميشه براي قهرماني‌هايشان هورا بكشيم و به افتخارشان بلند شويم.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته‌ي جمهوري اسلامي ايران، مسابقات رده‌ي سنی جوانان و نوجوانان در هفدهمین دوره‌ي رقابت‌های کاراته‌ي قهرمانی آسیا در اوکیناوای ژاپن برگزار شد.

در اين رقابت‌ها تيم ملي بانوان كشورمان با دو مدال طلاي «نگين آلتوني» و «فاطمه خنكدار»، مدال نقره‌ي «مبينا حيدري» و مدال برنز «حديثه جمال» بر سکوی قهرمانی آسيا ايستاد. از بين پسران جوان ايراني نيز «نوید محمدی» و «ابوالفضل میرزایی» به مدال نقره و «علیرضا فرجی» و «علیرضا حیدری» به مدال برنز دست يافتند.

در وزن ۵۳- کیلوگرم، فاطمه خنکدار دراولین مبارزه‌ي خود مقابل «گوینت گویان» از ویتنام به تساوی یک بر یک رسید که با استفاده از قانون سنشو، برنده‌ي تاتامی شد. خنکدار در دومین دیدار، 9 بر صفر «آبینارا راجنراین» از هند را مغلوب کرد و پس از آن پنج بر صفر «دیلدورا آلیکولاوا»، نماینده ازبکستان را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. او در فینال نيز «سوچاواله کولاوانیچ» از تایلند را پنج بر صفر برد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، مبینا حیدری در گام نخست موفق شد پنج بر صفر «ون لین» از ویتنام را از پيش رو بردارد. سپس شش بر یک «کاویتا کاویتا» از هند را برد. او در مرحله‌ي بعد با نتیجه ۱۲ بر دو «کوکورو ساکاجی» از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت. اما در فینال مبينا حيدري به مصاف «نرانوچ تانگلینگ» از تایلند رفت و دو بر یک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره‌ي این وزن رسید.

در وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی، چهار بر دو «روشتی سونیل» از هند را برد. در ادامه هم موفق شد سه بر یک «سارا الامری» از امارت را ببرد و در برابر «هرا ایرناندا» از اندونزی نيزسه بر دو به پیروزی رسید. آلتونی در فینال هم توانست «ساکورا ساواشیما» از ژاپن را سه بر یک شكست دهد و مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

اما در کاتای انفرادی جوانان، حدیثه جمال ابتدا با نتیجه‌ي سه بر دو «ون چو» از چین‌تایپه را شکست داد، منتها در دومین مبارزه، سه بر دو مقابل «پونگ نئون» از ویتنام شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. او در مبارزه‌ي رده‌بندی به مصاف «مان سوملو» از هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه‌ي پنج بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۴۸- کیلوگرم نيز، «لیلا برجعلی» در اولین مبارزه هفت بر دو مقابل «رینکا تاهاتا» از ژاپن شکست خورد.  اما در جدول شانس مجدد موفق شد «فی وانگ» از چین را شش بر صفر ببرد. اما متأسفانه در ديدار رده‌بندی، چهار بر صفر مقابل «آیکا اوکازاکی» از تایلند شکست خورد و به مدال نرسید.

«افسانه باقري»، نايب‌رئيس بانوان فدراسيون كاراته‌ي جمهوري اسلامي ايران درباره‌ي درخشش دختران ايراني در رقابت‌هاي آسيايي، در گفت‌وگو با سايت فدراسيون كاراته مي‌گويد: «براي حضور در مسابقات المپيك جوانان 2018 در بوينوس‌آيرس، كسب نتيجه در رقابت‌هاي آسيايي ژاپن براي ما اهميت بسياري داشت. ضمن اين‌كه ما ليگ جهاني بلغارستان و مسابقات گزينشي المپيك در كرواسي را هم در پيش داريم.»

او اضافه مي‌كند: «اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي نوجوانان و جوانان از سال گذشته آغاز شد و كاراته‌كاها تا زمان اعزام به رقابت‌هاي قهرماني آسيا، شش مرحله اردو را پشت سر گذاشتند. شرايط خوب تمريني براي بچه‌ها فراهم شده بود و علاوه بر مربيان مجرب، با انگيزه و هم‌دل، كادري متخصص شامل روان‌شناس و پزشك تغذيه نيز در كنار تيم حضور داشتند تا نفرات با تمركز بالا تمرينات فني را دنبال كنند.»

باقري هم‌چنين مي‌گويد: «با هم‌دلي زيادي كه بين كادر فني و كاراته‌كاها وجود داشت، تيم ايران توانست اين نتايج را كسب كند كه جا دارد از زحمات سرمربي و مربيان اين تيم، به‌طور جدي تشكر كنيم. اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي نوجوانان و جوانان طبق برنامه‌ريزي و پس از استراحتي كوتاه پي‌گيري خواهد شد تا در مسابقات لیگ بلغارستان كه اوايل خرداد‌ماه برگزار مي‌شود، ملي‌پوشان اعزامي بتوانند با كسب نتايج خوب حضورشان را در المپيك جوانان 2018 تثبيت كنند.»

 

دوچرخه شماره ۹۲۵

عكس‌ها: سايت فدراسيون كاراته‌ي جمهوري اسلامي ايران

 

نوجوانان گل كاشتند

پسران نوجوان ايراني در بخش كوميته‌ي رقابت‌هاي قهرمانی کاراته‌ي نوجوانان و جوانان آسیا، به مقام قهرمانی دست پیدا يافتند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته‌ي جمهوري اسلامي ايران، در پایان هفدهمين دوره‌ي رقابت‌های آسیايي در ژاپن، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه 1397، تیم کشورمان در بخش کومیته‌ي پسران با دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز، همانند دوره‌ي گذشته بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم دختران هم با کسب یک طلا با سه پله صعود نسبت به دوره‌ي قبل، نایب قهرمان آسيا شد.

بنابراين گزارش در رشته‌ي كوميته در وزن 57- كيلوگرم، «حسين خدري» با غلبه بر ورزشكاران نوجوان مالزي، ماكائو و اردن به فينال رسيد و با پيروزي در برابر «احمد الملکی» از عربستان، به مدال طلا دست يافت.

در وزن 63- كيلوگرم، «عرفان داوودي» موفق شد حريفان اهل هنگ‌كنگ، قزاقستان و چين‌تايپه را شكست دهد و فيناليست شود. او در بازي پاياني نيز موفق شد «یوتو یاماناکا» از ژاپن را از پيش رو بردارد و به مدال طلا دست پيدا كند.

«كامران بصيري» در وزن 70- كيلوگرم، مدال نقره به دست آورد و «مرتضي كريمي» در وزن 57- كيلوگرم و «حسين اسماعيلي» در وزن 70+ كيلوگرم به مدال برنز دست‌يافتند. به اين ترتيب نوجوانان كشورمان در مجموع مدال‌هاي كوميته بالاتر از حريفان خود قرار گرفتند و قهرمان شدند.

«معصومه محسنيان» نيز در وزن ۴۷- کیلوگرم دختران خوش درخشيد و با پيروزي در برابر حريفان خود از هند و چين‌تايپه فيناليست شد. او در مسابقه‌ي فینال، پس از تساوی یک بر یک مقابل «نونوکو یونموری» از ژاپن با رأی داوران در هانتی برنده شد و مدال طلاي كوميته را برگردن آويخت.

ناگفته نماند كه «زينب‌السادات حسيني» از تيم دختران و «متين زارع» از تيم پسران نيز در رشته‌ي كاتاي انفرادي به مدال برنز دست يافتند. به اين ترتيب در مجموع مدال‌هاي کاتا و کومیته‌ي دختران و پسران نوجوان، ايران با سه طلا، يك نقره و چهار برنز، پس از ژاپن در رده‌ي دوم قرار گرفت.

گفتني است در این رقابت‌ها، 385 کاراته‌کا از 25 کشور آسيايي حضور داشتند.

کد خبر 406411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha