مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فراورده‌های مرطوب ‌کننده به محافظت از پوست در هوای خشک کمک می‌کنند.

moisturizer

 فراورده‌های مرطوب‌کننده متفاوتی مانند کرم‌های صورت، مرطوب کننده‌های بدن و صورت و لوسیون‌ها یا پمادها برای پوست‌های خشک، حساس، روشن یا تیره وجود دارد.

علاوه بر این انواع کرم‌های به‌اصطلاح ضد پیری پوست و کرم‌های ضد آفتاب هم در بازار موجود هستند. بنابراین انتخاب بهترین مرطوب‌کننده ممکن است برای شما مشکل باشد.

برای حل این مشکل می‌توانید از این قواعد ساده استفاده کنید:

- نوع پوستتان هر چه که باشد- چرب، خشک یا ترکیب چرب و خشک (مثلاً پوست صورت چرب و پوست بدن خشک است)- نیاز به مرطوب‌کننده دارید.

-ر پوستتان خارش‌دار یا خشک است، احتمالاً مرطوب‌کننده به صورت پماد غلیظ برایتان بهتر است. کرم‌ها که رقیق‌تر هستند، هم به مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند و برای پوست‌های معمولی مناسب هستند. لوسیون‌ها رقیق‌ترین فراورده هستند (آب جز اصلی آن‌هاست) و برای پوست‌های چرب مناسب هستند.

- همچنین غلظت مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید باید بر اساس زمان استفاده و جایی از بدن که روی آن فراورده را به کار می‌برید، متفاوت باشد. مرطوب کننده‌های رقیق‌تر برای روز و مرطوب کننده‌های غلیظ‌تر برای شب مناسب هستند. همچنین می‌توانید از کرم غلیظ‌تر برای بدن و لوسیون مرطوب‌کننده رقیق‌تر روی صورت استفاده کنید. در ماه‌های تابستان از مرطوب کننده‌های رقیق‌تر و دارای آب بیشتر استفاده کنید.

- محافظت در برابر آفتاب: مرطوب‌کننده ضد آفتابی که استفاده می‌کنید بدون توجه به نوع پوستتان باید «فاکتور محافظت در برابر خورشید» (SPF) دست‌کم ۳۰ داشته باشد. اگر ضد آفتاب را روی پوست صورتتان استفاده می‌کنید، از انواع عاری از روغن و رایحه استفاده کنید.

- آنتی‌اکسیدان‌ها: مرطوب کننده‌های دارای خواص آنتی‌اکسیدان مانند عصاره چای سبز، بابونه، انار یا ریشه شیرین‌بیان ممکن است ظاهر شاداب و تازه‌ای به هر نوع پوستی بدهند. آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد- مولکول‌های فعالی که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند- کمک می‌کنند.

- پوست چرب یا حساس به آکنه: مرطوب کننده‌های حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی که اثر ضد پیری پوست هم دارند، برای پوست چرب مناسب‌ترند. اگر پوستتان آکنه می‌زند، استفاده از مرطوب کننده‌های صورتی که منافذ پوست را نمی‌بندند و به‌اصطلاح «آکنه زا» نیستند، مناسب است.

- پوست خشک: مرطوب‌کننده غلیظ‌تر برای پوست خشک مناسب‌تر است و به دنبال اجزایی مانند هیالوورنیک اسید و دایمیتیکون باشید که به مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند. گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین‌ها و اوره نیز به جذب آب به پوست شما کمک می‌کنند. لانولین، روغن معدنی و وازلین هم باعث حفظ شدن رطوبت یاری می‌رسانند.

کد خبر 408474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha