یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرهام مقصودلو ۲۲ مرداد ۱۳۷۹ در گنبدکاووس متولد شد.

maghsoudlou

پرهام مقصودلو در سن ۱۵ سالگی موفق شد با ۲۶۴۹ امتیاز طبق رده‌بندی الو به عنوان استاد بزرگ شطرنج دست یابد.او هم‌اکنون در صدر رده‌بندی شطرنج‌بازان زیر ۱۶ سال آسیا و جهان قرار دارد.

او که به عنوان جوانترین استاد بزرگ ایران (قبل از علیرضا فیروزجاه) شناخته می‌شود، موفق به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی شطرنج ایران در سال ۱۳۹۴ و ۲ مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر ۱۶ سال شده‌است.

پرهام همچنین قهرمان مسابقات کشور در سال ۹۵ شد و توانست مقام نخست مسابقات بین‌المللی شطرنج در مومبای هند را نیز به کارنامهٔ افتخاراتش اضافه کند و شخصاً جایزهٔ خود را از ویشی آناند دریافت کند.

مقصودلو پس از کسب نتایج درخشان در رویدادهای مختلف از جمله جام یادبود مارگاریان و اوپن معتبر ایروفلوت سرانجام در رده‌بندی فیده در ماه مارس ۲۰۱۸ از ریتینگ ۲۶۰۰ عبور کرد تا جوانترین بازیکن تاریخ ایران در این زمینه باشد. پیش از این تنها احسان قائم مقامی موفق به عبور از ریتینگ ۲۶۰۰ شده بود.

قهرمان سال ۹۵ شطرنج ایران در بخش رقابت‌های بلیتس (برق آسا) نیز درخشش فوق‌العاده ای داشت و توانست با شکست دادن بزرگانی مانند سرگی کاریاکین از روسیه، به ریتینگ فوق‌العاده ۲۷۱۳ برسد و به جمع چهل شطرنج باز برتر جهان در بخش بلیتس راه پیدا کند.

مقصودلو در رقابت‌های شطرنج مسترز شارجه سال ۲۰۱۸ با حضور ۱۲۹ شطرنج‌باز از ۲۹ کشور به قهرمانی رسید.

پرهام مقصودلو، استاد بزرگ شطرنج که  سال ۲۰۱۸ به نمایندگی از ایران در رقابت‌های جوانان جهان در ترکیه شرکت کرده بود با کسب عنوان قهرمانی به موفقیت تاریخی را برای کشورش رقم زد.

قهرمانی مقصودلو در حالی بدست آمد که وی در پایان دور دهم و ماقبل پایانی این رقابت‌ها موفق شد ماکسیم واوولین، نماینده کشور روسیه را از پیش رو برداشت.

این شطرنج باز جوان که به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مسابقات شرکت کرده بود پیش از دور دهم با هشت برد، یک تساوی و کسب ۸.۵ امتیاز جایگاه نخست را برای خود رزرو کرده بود.

این نخستین عنوان قهرمانی تاریخ شطرنج ایران در رقابت های جوانان جهان است که می تواند امیدواری زیادی را برای کسب عنوانی مشابه در رده بزرگسالان نیز زنده کند.

کد خبر 416657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha