همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با احتمال وزش باد شدید در بخش‌هایی از هرمزگان، فارس، کرمان و جنوب سیستان‌ و بلوچستان خبر داد و اعلام کرد تهران در برخی مواقع شاهد وزش باد خواهد وبد.

رعد و برق

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا (۸ و ۹ مهر ماه) بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز و فردا (۸ و ۹ مهرماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب شرق و شرق فارس ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان‌ و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، گاهی همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که در روز سه‌شنبه (دهم مهر ماه) علاوه بر مناطق مذکور در شمال غرب کشور نیز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت، گفت: سه‌شنبه (۱۰ مهرماه) در دامنه و ارتفاعات جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، فردا و پس فردا (۹ و ۱۰ مهرماه) در شمال شرق و شرق کشور به ویژه‌ منطقه زابل در برخی از ساعات افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۹ و ۱۰ مهرماه) صاف، گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۳۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد و ۳۱ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 417918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha