دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

آشپزی > ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر: شما هم از عاشقان پنیر هستید؟ چه‌جور پنیرهایی؟ پنیرهای صبحانه؟

دوچرخه شماره ۹۴۱

پنیرهای ورقه‌ای؟ یا پنیرهایی که وقتی گرم می‌شوند کش می‌آیند و حسابی خوش‌مزه‌اند؟

حتي اگر از سرسخت‌ترين عاشقان پنير‌ها هم باشيد، هميشه كه نمي‌شود پنيرها را روي نان بماليم، با سالاد بخوريم يا روي پيتزا و لازانيا بريزيم. گاهي هم بايد پنير، خودش غذاي اصلي باشد! درست مثل همين اسنك پنيري دوست‌داشتني.

1. براي شروع به پنير موزارلاي قالبي و رنده‌نشده نياز داريد. بسياري از شركت‌ها و كارخانه‌هاي توليد مواد و فراورده‌هاي لبني، اين نوع پنير را عرضه مي‌كنند. اما اگر به هردليلي به پنير موزارلا دسترسي نداريد، مي‌توانيد از هرنوع پنير آب‌شدني ديگر هم استفاده كنيد.

ما در اين‌جا از 450 گرم پنير قالبي موزارلا استفاده كرده‌ايم. پنير را بايد مثل سيب‌زميني سرخ‌كرده، خلالي ببريد و براي مرحله‌ي بعد آماده شويد.

2. دو عدد تخم‌مرغ برداريد و زرده و سفيده‌ي آن‌ها را از هم جدا كنيد. سفيده‌ها را در يك كاسه بريزيد و زرده‌ها را در يخچال بگذاريد. مي‌توانيد از زرده‌ها بعداً براي غذاي ديگري استفاده كنيد.

3. دو قاشق سوپ‌خوري آرد گندم و  100 گرم پودر سوخاري را هم در دو كاسه‌ي جداگانه‌ي ديگر بريزيد. به آرد، كمي نمك و فلفل اضافه كنيد.

4. يكي از خلال‌هاي موزارلا را برداريد و ابتدا در كاسه‌ي آرد بغلتانيد. بعد در كاسه‌ي سفيده‌ي تخم‌مرغ بغلتانيد و بعد هم در كاسه‌ي پودر سوخاري بغلتانيد. حالا دوباره آن را در كاسه‌ي سفيده بغلتانيد و مطمئن شويد تمام سطح خلال پنير با پودر سوخاري پوشيده شده است. اين كار را براي همه‌ي خلال‌هايي كه آماده كرده بوديد، ادامه دهيد.

5. روي سيني فر، كاغذ روغني بيندازيد و خلال‌ها را روي سيني بچينيد. حرارت فر را روي 200 درجه‌ي سانتي‌گراد تنظيم كنيد و اسنك‌هايتان را به مدت 10 تا 15 دقيقه در فر بگذاريد تا كاملاً طلايي شوند.

نوش جان!

  • فوت آخر!

همه‌ي اسنك‌ها با يك چاشني يا سس، خوش‌مزه‌تر مي‌شوند. بد نيست براي اين اسنك‌ها، يك كاسه سس گوجه‌فرنگي يا سس سالسا آماده كنيد.

کد خبر 418855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha