همشهری آنلاین: دادستان کل کشور خطاب به هیئت‌های اجرایی و نظارت عنوان کرد: با دقت به وظایف خود عمل کرده، تحت تاثیر جوسازی‌ها، تبلیغات سوء، گزارش‌های فاقد مبنا و اتهامات واهی قرار نگیریند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی افزود؛ هیئت‌های اجرایی و نظارت  از هر گونه ایراد نسبت ناروا و اتهامات حقوقی و قضایی که باید در مراجع ذی صلاح اثبات شود جدا خودداری کنید.

وی با تاکید بر این‌که جامعه اسلامی ما در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیازمند وحدت و انسجام است، تصریح کرد: چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری با مسمای خویش در سال جاری به نام وحدت ملی و انسجام اسلامی فرمودند راه خنثی سازی توطئه استکبار جهانی میثاق وفاق ملی حول محور آرمان‌ها و وحدت و انسجام اسلامی است و باید با تقویت مبانی و پایه‌های انسجام و اتفاق ملی، زمینه را برای تحقق تز دیرین استکبار در ایجاد تفرق و تشتت و از هم گسیختگی تار و پود جامعه مسدود ساخته و با همگرایی و همدلی هدفمند، ملت را برای تحصیل آرمان‌های بلند انقلاب مهیا سازیم.

دادستان کل کشور با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت و حساسیت برگزاری انتخابات تصریح کرد: باید هر چه بیشتر زمینه حضور آگاهانه مردم را در صحنه فراهم سازیم و با رشد بینش و آگاهی‌های عمومی برای ایجاد مجلسی آبرومند و درخور ملت رشید ایران کوشش کنیم.

دری نجف آبادی ضمن تقبیح بداخلاقی و بی اخلاقی انتخاباتی افزود: در قاموس اندیشه دینی انتخاب کردن و انتخاب شدن هر دو وسیله‌ای است برای هدفی مقدس، که همانا خدمت به مردم و رشد و پیشرفت کشور و عزت اسلام و مسلمین است و لذا نباید از روش‌های تخریبی و ناموجه استفاده شود، در فرآیند انتخابات انتظار می‌رود از هر نوع برخوردی که مایه تضعیف روحیه ملت، بدبینی، واگرایی و سیاه نمایی و ضعف اراده ملی شود جدا اجتناب شده و مصالح ملی قربانی منافع حزبی و دغدغه‌های باندی نشود.

وی در ادامه اظهار داشت: در تبلیغات انتخابات در رد و قبول‌ها همواره باید رضایت خداوند متعال و معیارهای اخلاقی و قانونی به طور دقیق مورد نظر قرار گیرد، همه باید بدانیم که در برابر خداوند و خون مطهر شهدا مسئولیم و آبروی مسلمانان مانند خون ایشان حرمت دارد و باید توجه کرد که براساس گرایش‌های سیاسی و شانتاژ و جوسازی‌ها برخلاف عدل و حق تصمیمی گرفته نشود یا اشخاص مورد اتهام و توهین و افترا قرار داده نشوند.

وی اظهار امیدواری کرد با عنایت خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و با رعایت ضوابط و چارچوب‌ها و التزام به اخلاق سیاسی در فضای انتخاباتی، رسالت مقدس برگزاری انتخاباتی سالم و امانتدارانه به انجام رسیده و ملت بزرگ ایران از این آزمون خطیر سربلند بیرون آیند.

کد خبر 42776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز