گروه اجتماعی: دادستان کل کشور در نخستین همایش بررسی ابعاد روانشناختی و جامعه شناختی طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی، بر لزوم ادامه این طرح به‌صورت جدی‌تر، منضبط‌تر و عملی‌تر از گذشته تاکید کرد.

قربانعلی دری نجف آبادی گفت:‌ مردم از ما انتظار دارند در برقراری امنیت در تمام ابعاد کوشا باشیم و بتوانیم شرایط قابل‌قبولی را از نظر امنیتی برای همه نقاط کشور ایجاد کنیم.

وی از استادان و کارشناسان حوزه، اساتید دانشگاه، متخصصان، روانکاوان و صاحب‌نظران خواست با پلیس و دستگاه قضائی در این رابطه همکاری داشته تا نتایج مطلوب تری در این طرح بدست آید.

دادستان کل کشور گفت: طرح‌های توسعه و چشم‌انداز کشور به جز با تامین امنیت، فراهم نخواهد شد. دری نجف آبادی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش مستمر در سال‌جاری، شاهد ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در تمام اقشار جامعه باشیم.

وی افزود: مردم انتظار دارندکه بتوانند در کمال آرامش، فعالیت‌های روزمره و وظایفشان را اجرا کنند. حجت‌الاسلام دری نجف آبادی تاکید کرد: آموزش امنیت، مهم‌تر از برقراری فیزیکی امنیت است.

وی با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه و شناخت موضوع در اجرای طرح بسیار ضروری است، خاطر نشان کرد: کشور ما دارای شرایط مختلف است و چنانچه نتوانیم، تفاهم و وحدت رویه در این زمینه ایجاد کنیم، ممکن است دوگانگی ایجاد شده و برخی بهانه‌ها دست دشمنان داده شود.

دادستان کل کشور در مورد برخورد همزمان نیروی انتظامی و قوه قضائیه با شرکت‌های کاغذی و خصوصی گفت‌: از سال ۷۹ مسئله شرکت‌های کاغذی و خصوصی را پیگیری کرده‌ام.

دری نجف آبادی افزود: دادگاه‌ها و ناجا در حال حاضر بسیار جدی در این زمینه فعال و پیگیر بوده و با موارد متخلف در کشور برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله ایجاد اشتغال و کار سالم گفت:‌ لازم است با مسئله شرکت‌ها ی کاغذی و خصوصی به‌صورت ایجابی بررسی شود.

خروج از طرح ارتقای امنیت اجتماعی را گناه می‌دانیم

رئیس پلیس تهران با بیان این که افزایش احساس امنیت بانوان، افق جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در سال ۸۷ است، گفت: خروج از طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی را برای خود گناه می‌دانیم.

سردار رادان در افتتاحیه این همایش با بیان این که ایده برگزاری چنین همایشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشکده علوم انتظامی گرفته شد، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در تعامل با مردم باید جنبه های علمی، روانشناختی و جامعه شناختی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اجرای ۷ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در سال ۸۶ با پشتوانه علمی صورت گرفت، تا این که با اقبال مردم و موفقیت‌های بسیاری روبه‌رو شد.

رادان گفت: بر اساس پیمایش های انجام شده با اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی ، ابراز نشاط و شادابی مردم بالا رفته است.

رادان با تاکید بر این که همچنان  در راه مقدس خود تا رفع نگرانی‌ها استوار هستیم، بیان کرد: در سال ۸۷، افق‌های جدیدی در طرح ارتقای  امنیت اجتماعی و اخلاقی با هدف و راهبرد افزایش احساس امنیت بانوان در جامعه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 52502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز