علی کهن‌نسب: بعد از اینکه «روژه فدرر»، تنیسور سوئیسی توانست در رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا به صدر برترین‌های این رشته ورزشی بازگردد، بار دیگر دنیای ورزش را متوجه ورزشکاری کرد که سال‌هاست به عنوان یکی از چهره‌های برتر ورزشی نام خود را در تاریخ این ورزش ثبت کرده است.

البته «فدرر» تنها ورزشکاری نیست که نامی ماندگار از خود در ورزش ‌بر جای می‌گذارد. ورزشکاران  زیادی هستند که می‌توان از آنها به عنوان افتخار‌آفرینان و رکوردداران پیروزی در رشته‌های مختلف نام برد. هر چند نام بردن از همه در اینجا ممکن نیست، اما معرفی برخی از آنها خالی از لطف نیست.

   استیون هندری: هواداران به او لقب «پسر طلایی» و «مرد مریخی» داده بودند. او یکی از چهره‌های ماندگار ورزش در رشته بیلیارد، در دهه90 به‌شمار می‌رود. «هندری» 9سال   برترین ورزشکار جهان در این رشته بود. او در طول سال‌های 1990 تا 1999 توانست 7 بار قهرمان جهان شود.

هندری

   روژه فدرر: اگر فهرست بهترین‌های تنیس 10سال گذشته را مرور کنیم، کمتر زمانی است که نام فدرر در صدر بهترین‌های ورزش تنیس نباشد.  4عنوان قهرمانی اوپن آمریکا و 3بار قهرمانی در اوپن استرالیا در کارنامه او دیده می‌شود. فدرر فقط رقابت‌های اوپن فرانسه را از دست داده بود.

   جک نیکولاس: نیکولاس با 18عنوان مختلف در رقابت‌های گلف توانست یکی از رکوردهای مهم این رشته را در جهان کسب کند.

   اشتفن‌‌گراف: ستاره آلمانی تنیس بانوان، در دهه 80 غیرقابل مهار بود. گراف 22عنوان گرانداسلم را به دست آورد. 4 عنوان قهرمانی در اوپن استرالیا، 6 عنوان قهرمانی در اوپن فرانسه، 7عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس ویمبلدون و 5عنوان قهرمانی در رقابت‌های اوپن آمریکا در کارنامه گراف دیده می‌شود. او در سال 2000 به عنوان برترین تنیسورزن قرن نیز انتخاب شد.

شوماخر

نیل تیلور: تیلور از سال 1988 ورزش دارت را شروع کرد و تاکنون 13 عنوان قهرمانی جهان را در این رشته کسب کرده است. تیلور از سال 90 جزء بهترین ورزشکاران این رشته بود و کسی تاکنون نتوانسته رکورد او را بشکند.

   پیت سمپراس: زمانی که روژه فدرر یک نوجوان بود، سمپراس در دنیای تنیس یکه‌تازی می‌کرد. هواداران به او لقب «پادشاه» داده بودند. سمپراس به 14قهرمانی در گرانداسلم‌های مختلف از جمله رقابت‌های ویمبلدون، استرالیا،  آمریکا و... دست یافت.
میشاییل شوماخر: شوماخر در سال‌های 2000 تا 2004 بارها به عنوان قهرمانی رقابت‌های اتومبیل‌رانی دست یافت. «لوییس همیلتون» و شرکتش باید قدردان شوماخر باشند که دوران حضورش در رشته اتومبیل‌رانی را طولانی نکرد. شوماخر سال‌ها در این رشته بی‌رقیب بود.

تیلور

 محمدعلی کلی: افسانه مشت‌زنی جهان در دهه 60 و 70 فراموش شدنی نیست. هنوز خاطره مبارزه‌های سنگین او با «جوفریزر» و «کن نورتون» از یادها نرفته است.
تایگر وودز: از سلطه «تایگر وودز» بر ورزش گلف در جهان سال‌های زیادی نمی‌گذرد.  این گلف‌باز مشهور آمریکایی هنوز هم رکورددار پیروزی در رقابت‌های مختلف این رشته ورزشی است.

   لانس آرمسترانگ: انتخاب بهترین ورزشکار در میان بهترین‌ها کار سختی است. بدون شک رقابت‌های «توردوفرانس» در ورزش دوچرخه‌سواری از سخت‌ترین رقابت‌هایی است که انرژی زیادی را می‌طلبد. آرمسترانگ در حالی که  به بیماری سرطان مبتلا بود، هفت‌بار قهرمان توردوفرانس شد تا رکوردی ‌به‌یاد ماندنی از خود برجای بگذارد.

فدرر

کد خبر 56586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز