همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به صدور حکم بازداشت رئیس جمهور سودان از سوی دیوان کیفری بین‌المللی آن را حکمی غیر عادلانه و متاثر از اغراض سیاسی قدرت‌های سلطه‌گر خواند و صدور چنین حکمی را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن قشقاوی اظهار داشت: در شرایطی که جنایات ضد بشری و جنگی در لبنان، فلسطین، افغانستان و دیگر کشورها از سوی این گونه دادگاه‌ها بدون هیچ گونه واکنشی مواجه است، صدور چنین احکامی نقض فاحش هنجارهای بین‌المللی و تبعیض آشکار در اعمال عدالت محسوب می‌شود.

وی در خصوص آثار این گونه احکام ناعادلانه خاطر نشان کرد: نقض حاکمیت و مصونیت دولتمردان کشورها مغایر کنوانسیون 1961 وین بوده و بدعتی زشت و غیر قابل قبول برای جامعه بین‌المللی است.

قشقاوی با اشاره به آلام و دردهای کودکان و زنان و مردان غزه که هنوز التیام نیافته است و شوک هولناک آن در جهان همچنان طنین‌انداز است، اظهار داشت: در حالی که مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند، سکوت و بی‌تحرکی این گونه دادگاه‌ها در قبال جنایات بشری موجب بی‌اعتباری این گونه نهادهاست.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان گفت: مشکل دارفور یک مسئله داخلی سودان است و ما معتقدیم با تدبیر مسئولان و کشورهایی که می‌توانند به حل مشکل از راه‌های مسالمت آمیز کمک کنند، قابل حل و فصل است.

کد خبر 76588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز