همشهری آنلاین: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشنهاد کاهش مدت زمان سربازی که طی مصوبه‌ای به محضر مقام معظم رهبری رسیده بود به تأیید ایشان رسید و تصویب شد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی روز سه شنبه 15 اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: پیشنهاداتی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص کاهش مدت زمان خدمت سربازان مشمولان لیسانس به بالا به مقام مظعم رهبری ارسال شد که با توجه به استقبال گسترده جوانان ذکور کشور جهت انجام به موقع خدمت سربازی و تأمین مشمولین مورد نیاز کشور به تأیید معظم له رسید و تصویب شد.

کمالی ادامه داد: برای استفاده بهینه از تحقیقات و اختراعات، محققین و مخترعین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی در امر دفاع و امنیت اساس ضوابطی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود، مدت خدمت محققین فوق لیسانس و بالاتر به ازای تحقیق یا اختراعی که در خصوص مسائل نیروهای مسلح ارائه نمایند دو ماه تا یکسال کسر شد.

وی همچنین در مورد کاهش مدت زمان سربازی مشمولان لیسانس و بالاتر از لیسانس گفت: مدت خدمت مشمولین لیسانس یک ماه، فوق لیسانس دو ماه، دکترا سه ماه و فوق دکترا 4 ماه کسر شد.

سرتیپ کمالی همچنین در مورد بسیجیان فعال گفت: بسیجیانی که از سن 16 سال تمام عضو بسیج نیروی مقاومت سپاه پاسداران باشند و به طور منظم با آن نیرو همکاری داشته باشند هر سال خدمت آنان متناسب با میزان فعالیت معادل 45 روز تا 3 ماه جزء خدمت وظیفه عمومی آنان محسوب شده و حداکثر 9 ماه از خدمت دوره ضرورت آن‌ها کسر خواهد شد.

وی همجنین در مورد جانبازان گفت: خدمت سربازی یکی از فرزندان جانبازانی که کمتر از 25 درصد جانبازی دارند به تناسب کسر خواهد شد. ولی در هر حال این مشمولان لازم است آموزش نظامی خود را طی کنند. قبلا طی مصوبه‌ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح یکی از فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و دو فرزند از جانبازان 50درصد به بالا از دوره خدمت ضرورت معاف شدند.

کمالی افزود: همچنین در مورد افرادی که سابقه رزمندگی آن‌ها کمتر از 30 ماه حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس باشد به تناسب از خدمت یکی از فرزندان آن‌ها کسر خواهد شد اما در هر حال آموزش نظامی باید طی شود. ستاد کل نیروهای مسلح قبلا همچنین در مورد رزمندگانی که دارای 30 ماه سابقه جبهه بودند اعلام کرده بود که یک فرزند آن‌ها و افرادی که 60 ماه سابقه جبهه داشتند دو فرزند آن‌ها از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

وی در مورد خانواده‌هایی که سه فرزند آن‌ها خدمت سربازی را انجام داده باشند گفت: یکی از فرزندان خانواده‌هایی که سه فزرزند آنان خدمت دوره سربازی را انجام داده باشند معاف می‌شوند.

کمالی همچنین مشمولینی که دارای فرزند معلول هستند را نیز از انجام خدمت دوره ضرورت معاف اعلام کرد و گفت: خانواده‌هایی که یکی از فرزندان آنها در حین خدمت فوت کرده باشد فرزند دیگر از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهد شد.

وی مهلت اجرای این مصوبه را از تاریخ 1/3/88 تا تاریخ 30/12/89 اعلام کرد و گفت تمامی کسانی که به خدمت اعزام شد‌ه‌اند و همچنین آماده اعزام به خدمت هستند در شمول این مصوبه قرار دارند.

کمالی همچنین تأکید کرد: این مصوبات شامل افرادی که غایب از خدمت یا فراری هستند نمی‌شود.

کد خبر 80659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز