همشهری آنلاین: انگلیس امیدوار است بخش گردشگری‌اش‌ با وجود حاکم بودن بدترین رکود از 1945با گردشگران عرب رونق بگیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، امیدواری انگلیسی‌ها به رونق بخش گردشگری، به قصد گردشگران عرب برای سپری کردن تعطیلات تابستانی خود در انگلیس بر می‌گردد هر چند تعداد گردشگران عرب در سالجاری به سبب نگرانی از گسترش آنفلوآنزای‌خوکی کاهش یافته است.

در گزارش خالد الایوبی با عنوان گردشگران عرب در انگلیس، آیا بخش گردشگری انگلیس را رونق می‌بخشند، آمده است ویروس آنفلوآنزای‌خوکی که به سرعت در انگلیس گسترش یافت به نظر می‌رسد سبب سر در گمی در راس بخش گردشگری انگلیس شده است؛ انگلیسی که ششمین مقصد گردشگران را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

انگلیس در اصل از پیامدهای بدترین رکود از زمان جنگ جهانی دوم رنج می‌برد، اما شماری از صاحبان مراکز تجاری بزرگ در این کشور به نظر می‌رسد به ناجی خود در فصل گردشگری این سال امید بسته‌اند، این ناجی در اصل عربی و به طور خاص خلیج (فارس) است.

گایس تریل از موسسه نیو وست‌اند انگلیس به الجزیره می‌گوید گردشگران عرب در اصل، حدود ده درصد درآمد سرانه انگلیس را تشکیل می‌دهند که معادل یک میلیارد دلار است.

وی افزود بازار خاورمیانه (گردشگران منطقه) از اهمیت فراوانی برای ما برخوردار است و امیدواریم صنعت گردشگری ما طی شش ماه آینده با رشد حدود سی درصدی روبرو شود.

در ادامه این گزارش آمده است مراکز بزرگ تجاری در انگلیس، امید زیادی بسته‌اند به اینکه روزهای آینده که اوج فصل گردشگری را تشکیل می‌دهند بیش از چهارصد میلیون دلار درآمد داشته باشند به طوری که انتظار می‌رود در ماه آگوست، شاهد سفر حدود یکصد و چهل هزار گردشگر از منطقه خاورمیانه باشد.

شبکه الجزیره در ادامه این گزارش به بررسی هزینه گردشگران در طول یک سفر به انگلیس پرداخته است که بر این اساس: یک گردشگر عرب در هر بار سفر به انگلیس، دو هزار و ششصد و سی و پنج دلار هزینه می‌کند در حالی که گردشگر آمریکایی، تنها نهصد دلار خرج می‌کند و هر شهروند انگلیسی هم با خرج کردن دویست و سی دلار در رده سوم قرار دارد.

اما نگرانی‌های جدی درباره عدم مهار آنفلوآنزای‌خوکی، دغدغه بسیاری از صاحبان رستوران‌های عربی را تشکیل می‌دهد.

سمر عید یک بازرگان زن به الجزیره می‌گوید سال گذشته تمام اماکن در طول شب و روز پر از مشتری بود، اما امسال به جزء هنگام شب که وضع بهتری دارد، خبری از مشتری نیست و این وضعیت بر اکثر مناطقی که در گذشته مملوء از گردشگران عرب بود، حاکم است.

هر چند مسیر گردشگران عرب به سمت لبنان، ترکیه و سوریه به زیان اروپا و ایالات متحده تغییر یافته است اما لندن همچنان مقصد سفر بسیاری از گردشگران خلیج (فارس) به شمار می رود که از سقوط ارزش پوند انگلیس برای لذت بردن از گشت و گذار و خرید در مشهورترین فروشگاه‌های جهانی در انگلیس، بهره می‌برند. 

کد خبر 86728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز