همشهری آنلاین: الوارو اوریبه رئیس جمهوری کلمبیا به ویروس آنفلوانزای نوع A مبتلا شد.

به گزارش الجزیره، مقامات کلمبیا اعلام کردند: الوارو اوریبه پس از بازگشت از اجلاس رهبران کشورهای عضو اتحادیه آمریکای جنوبی(اوناسور) که در آرژانتین برگزار می‌شد، از تب و سردرد اظهار ناراحتی کرد.

سزار مائوریسیو ولازکس، یکی از سخنگویان رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرد: علائم عمومی این بیماری روز جمعه (28 اوت) بروز پیدا کرد. از همین رو پس از ورود رئیس جمهوری به بوگوتا او توسط تیم پزشکی معاینه شد و تصمیم گرفته شد که جهت پیگیری معالجات اوریبه تحت آزمایشات پزشکی قرار گیرد.

ولازکس افزود: اوریبه طی یک هفته‌ای که مورد مداوا قرار می‌گیرد تا زمان بهبودی به کار خود ادامه خواهد داد.

گزارش‌های موجود در مورد وضعیت سلامت اوریبه در اختیار سایر سران اوناسور که در اجلاس بوئنوس آیرس حضور داشتند، قرار گرفته است.

اوریبه دومین فرد از سران آمریکای جنوبی است که به بیماری آنفلوآنزای نوع A مبتلا شده است. پیشتر در 11 اوت سال جاری اخباری درباره ابتلای اسکار اریاس رئیس جمهوری کاستاریکا به آنفلوآنزای نوع A انتشار یافت.[ابتلای رئیس جمهوری کاستاریکا به آنفلوآنزای نوعA]

واکنش چاوز

در پی اعلام خبر ابتلای رئیس جمهوری کلمبیا به آنفلوآنزای نوع A، هوگو چاوز ئیس جمهوری ونزوئلا که پیشتر به دلیل اقدام دولت کلمبیا مبنی بر صدور مجوز استفاده آمریکا از پایگاه‌های نظامی این کشوراعلام کرده بود که روابط با کلمبیا را قطع خواهد کرد، برای الوارو اوریبه آرزوی سلامتی کرد و گفت: امید دارد که او هرچه سریع تر سلامت خود را بازیابد.

او افزود: من نسبت به این مساله(ابتلای اوریبه به آنفلوآنزای نوع A) ناراحت هستم و امیدوار هستم این بیماری به سلامت رئیس جمهوری کلمبیا آسیبی وارد نکند و هیچ فرد دیگری نیز به آن مبتلا نشود.

چاوز افزود  که پس از بازگشت از بوئنوس ایرس حالش خوب بوده و نسبت به انجام آزمایشات پزشکی احساس نیاز نکرده است.

اجلاس کشورهای آمریکای لاتین که ارویبه و چاوز و سایر سران کشورهای عضو اوناسور در آن حضور یافته بودند، پس از مطرح شدن انتقادات ونزوئلا و تعداد دیگری از کشورهای آمریکای جنوبی نسبت به اقدام دولت کلمبیا در صدور مجوز استفاده آمریکا از پایگاه‌های نظامی این کشور، در آرژانتین برگزار شد.

کد خبر 89144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز