سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

شیوا حریری: کاشان شهر خانه‌های زیباست. خانه‌هایی پر از خاطره. کاشان شهر مرور خاطره‌ است

می‌شود با خانه‌هایش عکس یادگاری گرفت. عکس‌های یادگاری با اندرونی و بیرونی، شیشه‌های رنگی و سقف‌های گچ‌بری. سه‌دری و پنج‌دری و حوض‌خانه و سرداب. و این‌ها عکس‌هایی یادگاری  است با خانه‌های کاشان.

عکس‌ها: یوشیتا رقمی

خانه عامری‌ها مثل بسیاری از خانه‌های قدیمی است. حیاط بزرگ و حوض و باغ، طاق و ایوان و پنجره. این خانه در دوره زندیه ساخته شد و در دوره قاجار محل سکونت سهام‌السلطنه عامری و خانواده‌اش بود.

عکس یادگاری با خانه عامری‌ها.
این عکس نمای کوچکی است از این خانه بزرگ. این سه‌دری‌ها به یکی از هفت حیاط خانه‌ عامری‌ها باز می‌شود.

عکس یادگاری با خانه طباطبایی‌ها.
و این اولین نمایی است که از این خانه می‌بینیم. طاق و ایوان و ستون‌های گچ‌بری و حیاط و حوضی که کل نمای خانه را در آن می‌بینیم. خانه طباطبایی‌ها در قرن سیزدهم هجری ساخته شده و به نام صاحبش معروف است. خانه‌ای زیبا با اتاق‌ها و تالارهای روشن، سقف‌های بلند و پنجره‌های بسیار و حیاط‌های وسیع.

خانه‌ طباطبایی‌ها شاید معروف‌ترین خانه کاشان باشد. این خانه به گچ‌بری‌هایش معروف است. دیوارها و طاق‌ها و سقف‌های این خانه پر از گچ‌بری است. مثل همین طاق‌ها که در پس‌زمینه‌اش تالاری دیده می‌شود.

عکس یادگاری با خانه عباسیان.
بازی نور با شیشه‌های رنگی در خانه‌های قدیمی دیدنی است. مثل این اتاق‌ سه دری در خانه عباسیان. این خانه را تاجری کاشانی در قرن سیزدهم هجری ساخته. خانه عباسیان از بزرگ‌ترین خانه‌های قدیمی کاشان است.

کد خبر 93106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز