چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا اعلام کرد که افرادی را به اتهام جاسوسی برای کلمبیا دستگیر کرده است.

به گزارش بی بی سی، فرانسیسکو اریاس کاردناس معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا با اعلام خبر فوق افزود: این افراد از اعضای پلیس مخفی کلمبیا(DAS) بودند.

او افزود: آن‌‌ها در حین ارتکاب به اقدامات جاسوسی دستگیر شده‌اند.

کاردناس که به جزئیات بیشتری از دستگیری ماموران پلیس مخفی کلمبیا اشاره نکرده بود،  گفت: دولت ونزوئلا به زودی شواهدی را درباره اقدامات این افراد در زمینه جاسوسی ارائه خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: اهمیت رویدادی به جدیت و وخامت دستگیری ماموران پلیس مخفی کلمبیا در حین جاسوسی را دست کم نگیرید.

روابط میان دو کشور ونزوئلا و کلمبیا از ماه ژوئیه سال جاری و زمانی که کلمبیا اعلام کرد که به ارتش آمریکا جهت انجام عملیات ضد قاچاق مواد مخدر اجازه استفاده از پایگاه‌هایش را خواهد داد، تیره شده است.

امضای این موافقتنامه میان دولت‌های بوگوتا و واشنگتن نگرانی تعدادی از همسایگان کلمبیا را در پی آورده است. این کشورها به افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه آمریکای لاتین معترض هستند.

هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا نیز همزمان با انتشار اخبار مرتبط با امضای این توافقنامه نظامی در ماه اوت سال جاری هشدار داده بود که بادهای جنگ در حال وزیدن در سراسر قاره آمریکا هستند.

کد خبر 93887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز