یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: کاهش دما و بارش باران و برف سراسر کشور را در برمی‌گیرد

با ورود یک سامانه بارشی از نیمه غربی کشور از 16 آذر  بسیاری از استان‌های شمال‌غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج استان‌های جنوبی و مرکزی و دامنه‌های البرز شاهد کاهش دما تا 4 درجه سانتی‌گراد می‌شوند و همچنین بارش باران و برف در مناطق مختلف کشور رخ می‌دهد.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، از بعدازظهر 16آذر و با نفوذ یک توده هوای سرد به نیمه‌شمالی کشور علاوه بر مناطق مذکور بارش روی سواحل شمالی شروع می‌شود و دامنه فعالیت سامانه به نیمه شرقی کشور نیز می‌رسد.

از17 آذر نیز به‌تدریج از سمت غرب و جنوب غرب از مقدار بارش‌ها کاسته می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور فعال خواهد بود. سازمان هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرده‌است که از امروز در دامنه‌های جنوبی زاگرس و فردا استان‌های جنوبی و شمالی کشور بارش باران با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

بر این اساس سازمان هواشناسی با صدور یک اخطاریه اعلام کرده‌است: از 16 آذراستان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، غرب اصفهان، اردبیل و گیلان به سبب بارش شدید باران و برف و در برخی نقاط با رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در استان‌های بوشهر و فارس و هرمزگان سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان برای استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش شدید باران و برف و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌ها را پیش‌بینی کرده‌است.

کد خبر 96800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز