پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۶ - May 4, 2006
۳۵ روز تا آغاز جام جهاني
برانكو غمگين است
000684.jpg
گروه ورزشي- سيامك قليچ خاني: ديروز خبرهاي ناخوشايندي از اردوي تيم ملي شنيده شد.
نيكبخت واحدي به جام جهاني نمي رسد و مقابل نام يحيي گل محمدي هنوز علامت سئوالي قرار دارد به بزرگي از دست دادن جام جهاني.
اين اما تمام دغدغه هاي برانكو نيست. فريدون زندي و وحيد هاشميان مدتهاست وضعيت نامعلومي دارند، رحمان رضايي با تيم مسينا سقوط كرد و كارنامه جالبي ندارد. مهدوي كيا هم كه هنوز صدمه روحي و جسمي اش التيام نيافته است. «غمگينم و ناراحت، اين آسيب ديدگي ها و از طرف ديگر جام حذفي كه يكي از دغدغه هاي من است. باشگاه ها معتقدند كه جام حذفي اهميت بيشتري دارد و متأسفانه اين ارزيابي آنهاست.» اينها را برانكو مي گويدكه از ديروز براي حضور در جام حذفي خطيبي، دايي، گل محمدي، بختياري زاده، كاظميان و معدنچي را از دست داد. به اين فهرست نيكبخت، نويدكيا و نكونام را اضافه كنيد، لژيونرها هم به كنار.
آسيب ديدگي نيكبخت ديروز بزرگترين شوك به تيم ملي بود. گفته هاي نوروزي، دكتر استقلال بيشتر حالت دلجويي دارد اما خانلري در تيم ملي پرونده او را بست. چهار هفته استراحت و آب درماني تازه درمان اوليه است و بعد از آن عمل جراحي.
يكشنبه شب راهي سوييس مي شويم، اوج تمرينات بدنسازي در آن نقطه و در ارتفاع انجام مي گيرد. در تهران ابتدا «ريكاوري» را انجام داديم و سپس يك مرحله به فشار تمرينات افزوديم و اوج آن در سوييس است، به همين دليل سه بازي تداركاتي با تيم هاي منطقه اي آن كشور در نظر گرفتيم. اين از آسيب ديده ها و نبود لژيونرها ،هرچند شايد نكونام و هاشميان به تيم اضافه شوند اما كاستي زيادي داريم.برانكو اينچنين گفته هاي خود را پايان مي برد.
صحبتهاي برانكو، ۳۵ روز تا آغاز بازيهاي جام جهاني.
از سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك و... هر روز در حمايت تيم ملي اطلاعيه ها صادر مي شود و اين تيم اينگونه به حال خود رها شده است و حمايت نمي شود.

پرونده مربيان خارجي واليبال بسته خواهد شد
بعد از گذشت چند ماه از طرح حضور سرمربي خارجي براي تيم ملي واليبال بزرگسالان و پشت سرگذاشته شدن اردوي اول تيم ملي ديروز دبير فدراسيون واليبال از بسته شدن پرونده حضور مربيان خارجي در تيم ملي واليبال براي هفته آينده خبر داد.سعيد درخشنده گفت: مربيان خارجي مورد نظر واليبال از كشورهاي ايتاليا، صربستان و روسيه هستند كه ما منتظر پاسخ آنان هستيم. درخشنده برخلاف برخي از خبرگزاري ها از امير حيدري به عنوان مربي تيم ملي ياد كرد و عنوان داشت كه او با حضور در اهواز برترين هاي دسته اول اميدها را به اردوي تيم ملي فراخواهد خواند.

انتخاب واليبال سخت تر از كشتي است
گروه ورزشي _ علي شاكري: گذشت سه روز از انتخاب يزداني خرم به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي كافي بود تا بازار شايعات پيرامون جانشيني او از گرمي خاصي برخوردار شود.
جالب آنكه تمامي گزينه هاي مطرح شده چند روز اخير هيچكدام گزينه هاي مدنظر سازمان تربيت بدني نبوده و ورحشان نيز از اين موضوع خبر ندارد. بسياري از مطرح شدگان نه خود داعيه حضور در فدراسيون واليبال را دارند و نه خود را در اندازه اداره رشته اي مطرح در آسيا و جهان مي بينند. با اين حال هر روز نام هاي بيشتري براي سرپرستي واليبال رديف مي شود.
آخرين خبر اينكه سازمان تربيت بدني همانند انتخاب يزداني خرم براي فدراسيون كشتي در واليبال به دنبال انتخاب مديري با تجربه از ميان يكي از روساي فدراسيون هاي ورزشي است و در اين ارتباط رايزني هايي هم داشته است. چه بسا با توجه به روند حركتي واليبال در يك دهه گذشته و رويدادهاي مهم پيش رو، كار انتخاب سرپرست فدراسيون واليبال از انتخاب سرپرست كشتي هم سخت تر خواهد بود.

سرمربي تيم الغرافه:
پيش بيني باخت سنگين را كرده بوديم
ايرنا: سرمربي  فرانسوي  تيم  فوتبال  الغرافه  قطر گفت : پيش  بيني  شكست  سنگين  دربرابر تيم  صبا باتري  را كرده  بوديم .
ميشل  روكت  عصر روز چهارشنبه  پس  از پايان  بازي  تيمش  در برابر صباباتري  ايران  در ورزشگاه  شهيد درخشان ، كه  با نتيجه  ۴ بر يك  به  سود تيم  ميزبان به  پايان  رسيد، اظهار داشت : تيم  الغرافه  در اين  بازي  در نبود ۷ بازيكن اصلي  خود به  ميدان  رفته  بود كه  ۴ تن  از بازيكنان  امروز براي  نخستين  باربود كه  در بازيهاي  بين المللي  و آسيايي  حضور پيدا كرده  بودند.
وي  با اشاره  به  مصدوميت  ۳ بازيكن  و ۲ اخطاره  بودن  دو تن  ديگر در اين ديدار گفت : كادر فني  تيم  الغرافه  مي دانست  كه  اگر دروازه  تيمش  باز شود، اين  تيم  با گلهاي  زيادي  زمين  مسابقه  را ترك  خواهد كرد.
روكت  ادامه  داد: هم  اكنون  اين  امر به  تحقق  پيوست  و الغرافه  با ۴ گل تهران  را ترك  مي كند.
وي  درباره  تيم  صعودكننده  در اين  گروه ، گفت : در ابتدا ذهنيت  من  اين بود كه  تيم  الوحده  امارات  به  مرحله  بعدي  صعود مي كند اما هم  اكنون تيمهاي  صباباتري  و الكرامه  سوريه  شانس  زياد و رقابت  تنگاتنگي  براي  صعوددارند.

سرمربي تيم صباباتري:
قدرت واقعي تيم صباباتري مشخص شد
ايرنا: تيم  فوتبال  صبا باتري  گفت : قدرت  واقعي  تيم  صبا در برابر تيم الغرافه  قطر را همگان  مشاهده  كردند.
محمد حسين  ضيايي  پس  از پايان  بازي  تيمش  در برابرالغرافه  قطر كه  با نتيجه  پر گل  ۴ بر يك  به  سود تيم  صبا باتري  تمام  شد، با بيان  اينكه  تيم  الغرافه  با دفاعي  چند لايه  قصد كسب  نتيجه  مساوي  را دراين  بازي  داشت ، افزود: در نيمه  نخست  بازيكنان  تيم  صبا به  دليل  استرس فراوان  بازي  قابل  قبولي  را انجام  ندادند و بسيار پراشتباه  ظاهر شدند.
وي  اظهار داشت : اما بازيكنان  تيمش  در پي  دريافت  گل  نخست  بازي  توسط تيم  حريف  با بردن  توپ  به  كناره هاي  زمين ، سانتر از جناحين  و شوت  ازپشت  محوطه  ۱۸ قدم  توانستند حريف  خود را با ۴ گل  بدرقه  كنند.
ضيايي  با اشاره  به  اينكه  تيم  صباباتري  از بازيكنان  بزرگ  با تجربه  وميدان  ديده اي  بهره  مي برد اظهار داشت : اين  تيم  سزاوار صعود به  مرحله  دوم رقابتهاي  ليگ  قهرمانان  آسياست .
سرمربي  تيم  صبا باتري  گفت : اين  تيم  در ديدار رفت  مقابل  الغرافه  قدرت خود را به  رخ  حريف  كشيده  بود و تيمش  در اين  مرحله  تنها در برابر تيم الكرامه  سوريه  بر روي  يك  ضد حمله  متحمل  شكست  شده  بود.

سمندر نامزد عضويت در هيأت رئيسه جهاني كاراته
000690.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون جهاني كاراته با ارسال نمابري به فدراسيون كاراته ايران خواستار نامزدي عليرضا سمندر براي عضويت در هيأت رئيسه فدراسيون بين المللي كاراته شد.رئيس فدراسيون كاراته پس از تكميل فرم ارسالي و مدارك مورد نياز تا روز ۲۱ خرداد ماه فرصت دارد آمادگي خود را اعلام دارد.سمندر در همين ارتباط به خبرنگار همشهري گفت: رئيس اسپانيايي فدراسيون جهاني كاراته اعتقاد خاصي به كاراته ايران دارد و سال گذشته هم در قبرس وعده حضور نمايندگان كشورمان را در كميته هاي مختلف فدراسيون جهاني داده بود. رئيس فدراسيون افزود: در انتخابات آتي كنفدراسيون كاراته آسيا نيز تلاش داريم تا دوباره پست نايب رئيسي را به ايران بازگردانيم.

علي آبادي:
يزداني خرم در فدراسيون كشتي نيز موفق خواهد بود
به گزارش ايرنا معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت : محمدرضا يزداني خرم در فدراسيون  كشتي  نيز موفق  خواهد بود.محمد علي آبادي  عصر ديروز در حاشيه  بازديد از امكانات  ورزشي شهرستان  رشت  گفت: فدراسيون  كشتي  با حضوريزداني  خرم  فصل  نوين  خود را آغاز مي كند. وي  اضافه  كرد: با توجه  به  سوابق  مديريتي  يزداني  خرم  در امور اجرايي  و ورزش ، مطمئن  هستم  كه  وي  در فدراسيون  كشتي  نيز همانند فدراسيون  واليبال موفق  خواهد بود. وي  گفت : در فدراسيون  واليبال  نيز از همكاري  يزداني  خرم  استفاده  خواهيم كرد تا سرپرست  اين  فدراسيون  معرفي  شود.

دكتر توكل: بايد منتظر برنامه هاي يزداني خرم باشيم
دكتر محمد توكل عضو هيات رييسه فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) كه براي معالجه به آمريكا سفر كرده بود در بازگشت به كشور در زمينه تغييرات انجام شده در فدراسيون كشتي گفت: اميدوارم يزداني خرم با بودجه بيشتر و مشورت با دست اندركاران، برنامه اي مناسب را ترتيب دهد و با سياست و مديريتي كه از او سراغ داريم بتواند كشتي ما را به جايگاه واقعي خود در دنيا بازگرداند.او اضافه كرد: بايد منتظر اعلام سياست ها و برنامه هاي يزداني خرم باشيم.

ديدار سرپرست جديد فدراسيون كشتي با فرنگي كاران
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: درحالي كه سرپرست جديد فدراسيون كشتي در رابطه با وضعيت سرمربيان و مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي گفته است كه آن ها همچنان در مسووليت خود مشغول به كار خواهند بود، وي ديروز به محل برپايي اردوي ويژه فرنگي كاران در خانه كشتي رفت. او در حقيقت اولين برنامه كاري خود را با مردان كشتي فرنگي آغاز كرد تا به اين وسيله از نيت و نگاه برابرش به دو رشته آزاد و فرنگي خبر داده باشد. يزداني خرم حتما از اين داستان آگاهي دارد كه در فدراسيون هاي گذشته هميشه كشتي فرنگي در مرتبه دوم قرار مي گرفت كه همين مساله همواره اعتراض ها و واكنش هايي را به همراه داشته است.
البته او ديروز به محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي قول داد كه به زودي فدراسيون كشتي امكانات موردنياز كشتي گيران را فراهم مي كند.
از قرار معلوم وي امروز هم به محل اردوي كشتي گيران آزادكار در مجموعه انقلاب مي رود تا از نزديك شاهد فعاليت ها و برنامه هاي تمريني آن ها باشد.

نشست مشترك رؤساي فدراسيون هاي ورزشي
با مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك
ايرنا: نخستين  نشست  مشترك  روساي  فدراسيون ها با مسئولان  سازمان  تربيت  بدني  و كميته  ملي  المپيك ، شنبه آينده با حضور معاون  رييس  جمهوري و رييس  سازمان  تربيت  بدني  برگزار خواهد شد.به  گزارش  سايت  خبري  سازمان  تربيت  بدني  ، در اين  نشست  كه  راس ساعت  ۱۸ در سالن  اجتماعات  آكادمي  ملي  المپيك  برگزار خواهدشد، پس  از صحبت هاي  مهندس  محمد  علي آبادي  و كيومرث  هاشمي  ، علي  كفاشيان  دبيركل  كميته ملي  المپيك ، گزارشي  از روند آماده سازي  و اعزام  تيم ها به  بازيهاي  آسيايي  دوحه  ۲۰۰۶ قطر ارايه  خواهد كرد.سخنراني  معاون  سازمان  تربيت  بدني  و رييس  مركز توسعه  ورزش  همگاني  و انتخاب سه  نفر از روساي  فدراسيونها جهت  عضويت  در شوراي  برون مرزي  سازمان  تربيت بدني  از ديگر برنامه هاي  نشست  روز شنبه  است .

خبرهاي فوتبال جهان
000687.jpg
آنري در راه رئال مادريد
گروه ورزشي _ حسن حيدري: در حالي كه به پايان رقابتهاي فوتبال باشگاهي در سطح كشورهاي اروپا نزديك مي شويم، اخبار نقل و انتقالات باشگاههاي بزرگ بعضي از قهرماني ها را تحت الشعاع قرار داده است.
باشگاه رئال مادريد كه همواره سياست خريد بازيكنان بزرگ را دنبال مي كند اين بار قصد خريد تيري آنري ستاره فرانسوي آرسنال را دارد.
اين باشگاه روز گذشته اعلام كرد براي خريد اين بازيكن ۴۴ ميليون يورو پرداخت مي كند.
آنري بارها در اين فصل در مورد خروجش از آرسنال لب به سخن گشوده است.
پرز عضو هيات رئيسه باشگاه رئال مادريد و رئيس اسبق اين باشگاه تمايل خود را براي خريد اين بازيكن ابراز داشته و گفت: در صورتي كه اين بازيكن بخواهد آرسنال را ترك كند ما او را به خدمت خواهيم گرفت.
در اين زمينه مسئولين باشگاه آرسنال هنوز به اظهارنظري نپرداخته و قرار است در اين مورد بعد از برگزاري فينال ليگ قهرمانان تصميم گيري كنند.
هامبورگ هنوز اميدوار است
تيم فوتبال هامبورگ در هفته سي و دوم باشگاههاي آلمان در زمين حريف به مصاف كلن رفت.
در اين بازي مهدوي كيا ستاره ايراني هامبورگ از ابتدا در زمين حاضر بود و خيلي زود در دقيقه ۳ روي پاس عرضي اين بازيكن و اشتباه سينكيوتيس مدافع كلن دروازه حريف باز شد.
بعد از اين گل كلن به طور همه جانبه به سوي دروازه هامبورگ يورش برد اما نتوانست به گل برسد.
كلن با اين شكست با ۲۷ امتياز در مكان هفدهم باقي ماند.
هامبورگ نيز با ۶۸ امتياز همچنان در مكان دوم در انتظار شكست بايرن مونيخ است.
در ساير بازي هاي سه شنبه شب لوركوزن پنج بر يك هرتابرلين را در هم كوبيد. نورنبرگ در خانه پنج بر دو گلادباخ را مغلوب كرد. هانوفر دو بر يك برابر دورتموند شكست خورد.
به دليل حساسيت، اين بازي ها در هفته پاياني آن به صورت همزمان برگزار مي شود.
روز شنبه آينده در هفته سوم بوندس ليگا تيم  هامبورگ در برلين با هرتا ديدار مي كند و كايزرسلاترن نيز در خانه ميزبان بايرن مونيخ مي باشد. با توجه به وضعيت خطرناك كايزرسلاترن در انتهاي جدول پيروزي در اين بازي براي آنها حائز اهميت است.
روني غايب بزرگ جام جهاني
اريكسون سرمربي تيم ملي انگليس حضور وين روني در جام جهاني را يك معجزه دانست.
وين روني در ديدار تيم هاي چلسي و منچستر يونايتد از ناحيه استخوان پا دچار شكستگي شده است.
اريكسون در اين باره گفت: اظهارنظر در اين مورد بسيار سخت است و به نظر من بايد از وين روني چشم پوشي كرد و به فكر گزينه جديدي بود.
وي افزود: به هر حال تيم ما بازيكنان بسيار خوبي دارد و مطمئنا مي توانيم در جام جهاني بسيار پرقدرت ظاهر شويم.

تفاهم نامه سازمان تربيت بدني با وزارت آموزش و پرورش
ايرنا: به زودي  تفاهم نامه اي  به منظور افزايش  همكاري هاي  سازمان  تربيت  بدني  و وزارت  آموزش  و پرورش  به  امضاي مسئولان  دو نهاد خواهد رسيد.
«مصطفي  قنادها» مشاور مهندس  محمد علي آبادي  در امور تربيت  بدني آموزش  و پرورش  در گفتگو با سايت  خبري  سازمان  تربيت  بدني ضمن  بيان  مطلب  فوق  افزود: ماموريت  آموزش  و پرورش  در بخش  ورزش  برابر با سند راهبردي  نظام  جامع  توسعه  تربيت  بدني ، توسعه  آموزش  مهارتهاي  ورزشي  است اما به  دليل  ماموريتهاي  جانبي  موظف  است  توجه  به  ورزش  همگاني  و قهرماني را نيز مدنظر قرار دهد زيرا اين  وزارتخانه  وظيفه  دارد استعدادها را شناسايي  و به  سازمان  تربيت  بدني  معرفي  كند.
وي  در ادامه  با بيان  اين  مطلب  كه  تفاهم نامه اي  جهت  امضاي  وزير آموزش  و پرورش  و رييس  سازمان  تربيت  بدني  تنظيم  شده  است  اظهار داشت : تفاهم نامه اي  در همه  ابعاد اعم  از آموزش ، برگزاري  مسابقات ، نحوه  همكاري  سازمان  تربيت بدني  و آموزش  و پرورش  در بخش  نيروي  انساني  و استعداد يابي  تنظيم  شده  است كه  به  زودي  به  امضاي  رييس  سازمان  تربيت  بدني  و وزير آموزش  و پرورش  خواهد رسيد.

هفت پيروزي براي بوكسورهاي ايران در تركيه
ايرنا: هفت پيروزي در اولين روز مسابقات بين المللي بوكس جام احمد كومرت در استانبول حاصل كار مشتزنان ايراني بود.
در اين مسابقات كه عصر سه شنبه آغاز شد و تا پاسي از شب ادامه يافت، عمران اكبري در وزن ۵۱كيلوگرم حريف كويتي را با نتيجه ۲۳بر دو، سعيد نوروزي حريف تاجيكستاني خود را با نتيجه ۳۴بر ،۱۸مرتضي سپهوند در وزن ۶۴كيلوگرم حريف كره اي را با نتيجه۲۳بر دو، رضا قاسمي حريف خود از تركيه را با نتيجه ۳۰بر ۲۱مغلوب كردند.
در اولين روز اين مسابقات همايون اميري در وزن۷۵كيلوگرم رقيب خود از مولداوي را با نتيجه۲۱بر يك، مهدي قرباني حريفي از تركيه را با نتيجه۲۷بر ۱۲و علي مظاهري در وزن۹۱كيلوگرم حريف خود از مصر را با نتيجه۳۲بر ۱۲مغلوب كردند.
در اين مسابقات كه به ياد احمد كومرت مشتزن صاحب نام تركيه برگزار مي شود۱۹۷،مشتزن از۳۷كشور جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران شركت دارند.
سيروس صداقت كيش سرپرست تيم اعزامي ايران به اين مسابقات در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در آنكارا با عنوان اين كه مسابقات از سطح بالايي برخوردار است، نسبت به دستيابي مشتزنان ايراني به مقام هاي قهرماني ابراز اميدواري كرد.
تيم ملي ايران با ۱۳مشتزن و شش همراه در اين مسابقات شركت دارد.

آرامش در اردوي تيم ملي وزنه برداري
ايسنا: در پي مباحث اخير مطرح شده در خصوص كمك فدراسيون جهاني وزنه برداري براي پرداخت هزينه  كنترل دوپينگ مسابقات بين المللي، علي مرادي نحوه پرداخت بهاي لازم جهت انجام آزمايش هاي كنترل دوپينگ در مسابقات باشگاهي و ملي را تشريح كرد.رييس فدراسيون وزنه برداري و دبير كل كنفدراسيون آسيا در اين رابطه اظهار داشت: با تصويب انجام تست آزمايش دوپينگ در جريان مسابقات آسيايي و جهاني هر يك از تيم هاي شركت كننده بايد بهاي آن را بپردازند.وي با بيان اين كه هيچ ورزشكاري متعهد به پرداخت بهاي آزمايش هاي خود نيست گفت: تيم ها در قالب باشگاه ها مسوول پرداخت اين وجه هستند و كشورها نيز مسوول تيم هاي ملي خواهند بود.مرادي ادامه داد: نمايندگان باشگاه ها و تيم هاي ملي هزينه  آزمايش ها را به مسوولان كميته برگزاري مسابقات مي دهند، آنها نيز اين پول را به كنفدراسيون آسيايي، سپس فدراسيون جهاني يا آزمايشگاه مربوطه خواهند داد.
وي در پايان به برنامه هاي تيم ملي وزنه برداري اشاره كرد و گفت: هم اكنون شرايط مساعدي بر اردوي تيم ملي بزرگسالان و جوانان حاكم است و بعد از مسابقات جام باشگاه هاي آسيا نيز نشست مشتركي را با ايوانف برگزاركرديم كه برنامه هاي تيم ملي مورد بررسي قرار گرفت. در اين برنامه ما اردوهاي خارجي را در نظر گرفته ايم به كميته  ملي المپيك نيز براي تصويب ارايه شده است.

ليگ قهرمانان آسيا - يك قدم تا صعود
دايي و يارانش ، الغرافه را مغلوب كردند
000693.jpg
گروه ورزشي: صباباتري گام پنجم در ليگ قهرمانان آسيا را محكم برداشت.
صبا با احتياط به ميدان آمد، نه به دليل قدرت الغرافه كه پس از جدايي برنومتسو، آسيب ديدگي علاهبيل مهاجم بحريني اش و جدايي مارسل دسايي دچار نزول شده، بلكه ذهنيتي بود كه نتايج خانگي اين تيم ايجاد كرد. يك نيمه تساوي بدون گل و ضربه اي كه صبا در ابتداي نيمه دوم خورد باعث شد تا نماينده ايران در مسير اضطراب حركت كند. صباباتري پس از خوردن گل حتي تا دقايقي نظم تيمي اش را نيز از دست داد.اما صبا قدرتي داشت كه كمتر تيمي در فوتبال ما دارد. علي دايي؛ او بود كه نگذاشت تا شوك وارد به صبا طولاني شود. او در ميدان اندكي به عقب متمايل شد تا به خطوط سه گانه اين تيم نظم دهد و سپس با آدريچ و بختياري زاده يك سه ضلعي در خط حمله تشكيل داد. گل اول صبا را به بازي اميدوار كرد و سپس نوبت به «هت تريك» علي دايي رسيد تا صبا قدرت اول فوتبال باشگاهي ايران در آسيا لقب بگيرد. حالا مي توان به اين دوره نيز اميد داشت.
اميد به فتح جام توسط دايي و يارانش در سطح ليگ قهرمانان آسيا.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |