گروه شهری: سامانه بازار محصولات و فراورده‌های کشاورزی افتتاح شد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سامانه محصولات کشاورزی،  نظامی منصفانه در بازار این محصولات ایجاد می‌کند.

مهدی چمران در همایش معرفی سامانه محصولات و فراورده‌های کشاورزی که صبح دیروز در مرکز نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری برگزار شد، گفت: شورای شهر تهران به توزیع‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام می‌کند که در این سامانه وارد شوند. وی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این سامانه هم تولید‌کننده متضرر نشود و هم محصول خوب و با کیفیت به دست مشتریان برسد.

به اعتقاد چمران، در بازار محصولات کشاورزی به تولیدکننده، کشاورز و مصرف‌کننده ظلم می‌شود زیرا نه سودی عاید تولید‌کننده و کشاورز می‌شود ونه مصرف‌کننده با قیمت مناسب جنسش را خریداری می‌کند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم عباس رجایی،  رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن سخنانی اظهار داشت: ‌این سامانه یکی از جنبه‌های واسط میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده است که کار حساس و دقیقی است و باید برای تکمیل و توسعه آن تلاش کرد. وی تاکید کرد: راه‌اندازی سامانه بازار محصولات و فراورده‌های کشاورزی نقش مؤثری در کنترل قیمت‌ها و کیفیت محصولات ایفا خواهد کرد.

کنترل قیمت‌ها پس از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز3بهمن در همایش معرفی سامانه محصولات کشاورزی گفت:‌ همگام با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها،  2مجموعه اقتصادی فروشگاه شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌ بار که با زندگی اقتصادی شهروندان سر و کار دارند،  برنامه‌ریزی خوبی برای سال آینده انجام داده‌اند تا کمکی برای تحمل سختی‌های شهروندان باشند.

حسین کلخورانی متولی راه‌اندازی این سامانه را سازمان میادین میوه و تره‌بار دانست و ابراز امیدواری کردکه این مجموعه اقدامات نیز در دیگر شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ انجام شود تا تاثیرات مثبت آن را در افزایش کیفیت و بهبود قیمت محصولات کشاورزی شاهد باشیم.

حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه ‌و تره‌بار شهرداری تهران نیز به ویژگی‌های این سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: در این سامانه،  معاملات به‌صورت اعتباری و از طریق بانکداری الکترونیکی انجام می‌گیرد که رابطه اطمینان‌بخش مالی میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایجاد خواهد کرد.

همچنین سیستم اطلاع رسانی متناسب با سامانه تعریف شده تا معاملات به‌صورت رقابتی و شفاف انجام گیرد،  اطمینان یافتن از سلامت کالا و استاندارد آن نیز در این سیستم دیده شده است.

صفایی در مورد شیوه عملکرد این سامانه به همشهری گفت: ساز و کار این سیستم نظیر بورس است؛ یعنی 30 کارگزار فروش به‌طور مستمر در ساختمان تجارت الکترونیک که هفته آینده در میدان مرکزی تره بارراه‌اندازی خواهد شد حضور خواهند داشت. صفایی ادامه داد: پس از شناسایی تولیدکننده‌ها از طریق کارگزاران فروش، معاملات صورت می‌گیرد.

کد خبر 100116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز