گروه شهری: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در مراسم افتتاح 9 بازار میوه و تره‌بار جدید تهران، که در بازار استاد نظر منطقه 2 برگزار شد، گفت:

با راه‌اندازی این 9 بازار تعداد بازارهای شهرداری به 135 میدان و بازار می‌رسد علاوه بر این، در 53 محله تهران بازارهای محله‌ای نیز به شهروندان سرویس می‌دهند.

حسین صفایی همچنین از راه‌اندازی نمازخانه در میادین تره‌بار خبر داد و گفت: به مناسبت ایام دهه فجر در 29 بازار نمازخانه راه‌اندازی می‌شود.وی با بیان اینکه از سال گذشته تا‌کنون 21 بازار راه‌اندازی شده است، بیان داشت: میزان عرضه میوه و تره‌بار از سال گذشته از روزانه 2700 تن به 3150 تن در سال‌جاری رسیده است و 33 درصد مجموع میوه و تره‌باری که در تهران عرضه می‌شود، از طریق میادین شهرداری به دست شهروندان می‌رسد.

صفایی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز 32 بازار در دست ساخت است که در حال حاضر زمین آنها تملک شده و با راه‌اندازی این بازارها در اکثر مناطق دسترسی برای شهروندان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در ادامه از راه‌اندازی کاربری‌های جدید در میادین خبر داد و گفت: با هماهنگی شورای آرد و نان در 21 میدان میوه و تره‌بار واحد تولید و عرضه نان راه‌اندازی خواهد شد که تا یک ماه آینده ساخت این نانوایی‌ها را شروع خواهیم کرد.

صفایی افزود: کیوسک‌های فرهنگی مطبوعاتی نیز هم‌اکنون در 8 میدان تره‌بار راه‌اندازی شده که تا 3 ماه آینده به تعداد 50 مورد می‌رسد. همچنین امکانات بانک نیز به‌تدریج در بازارها و به‌منظور آسایش شهروندان مستقر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین به افزایش کیفیت میوه‌های ارائه شده نیز اشاره کرد و بیان داشت: استقرار واحد‌های بسته‌بندی مرتب کردن و بسته‌بندی میوه در میدان مرکزی به ارتقای سطح کیفی میوه‌ها کمک بسیاری کرده است. همچنین با کمک بخش خصوصی 10 واحد دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم در سازمان میادین ایجاد بازار در سطح محلات است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ضریب نفوذ خود را در اقتصاد خانوار افزایش دهیم تا سفره مردم با هزینه پایین تری اداره شود و مواد‌غذایی نیز در شرایط کنترل شده تری از نظر بهداشتی و قیمت در دسترس خانوار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نظام توزیع عرضه کالاهای یکسان با قیمت متفاوت در مناطق متفاوت است، گفت: تنها مجموعه‌ای که کالاهای عرضه شده را در مناطق مختلف به‌صورت یکسان در اختیار مناطق قرار می‌دهد، سازمان میادین است.

صفایی افزود: در سطح بازارها کنترل‌های بهداشتی به‌خوبی انجام می‌شود و مواد‌ غذایی نیز با اطمینان به دست شهروندان می‌رسد.

کد خبر 101519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز