یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: اسامه بن ‌لادن، رهبر القاعده پس از 5 ماه بار دیگر با انتشار یک پیام صوتی نشان داد که سالم و سر حال است و هنوز بر عملیات تروریستی اعضای این گروه در نقاط مختلف دنیا نظارت می‌کند.

اسامه بن لادن در آخرین پیام صوتی خود که روز گذشته از شبکه الجزیره پخش شد با قبول مسئولیت بمب‌گذاری نافرجام در خطوط هوایی آمریکا به باراک اوباما هشدار داد که حملات بیشتری علیه آمریکا صورت خواهد گرفت.

بن لادن این نوار صوتی را با گفتن «از اسامه به اوباما» شروع کرد و گفت: پیامی که من می‌خواستم از طریق قهرمان عمر فاروق عبدالمطلب به شما بدهم تاکیدی بر پیام قبلی ماست که توسط قهرمانان 11 سپتامبر به شما رسید.

عمر فاروق عبدالمطلب که گفته می‌شود در یمن توسط القاعده آموزش دیده است روز 25‌دسامبر در تلاش بود که بمب جاسازی شده زیر لباس خود را در روز کریسمس در هواپیمایی که عازم دیترویت بود منفجر کند که موفق به انجام این حمله تروریستی نشد.

رهبر القاعده تاکید کرد: تا زمانی که در فلسطین امنیت برقرار نشود، آمریکا هم هرگز نمی‌تواند رؤیای زندگی در آرامش را داشته باشد.  وی با اعلام اینکه در حالی که فلسطینی‌ها در رنج و سختی به سر می‌برند زندگی آمریکایی‌ها در امنیت، عادلانه نیست، گفت: حملات علیه شما تا زمانی که شما به حمایت از اسرائیل ادامه دهید تداوم خواهد داشت.

مردی که در صدر فهرست افراد تحت تعقیب جهان قرار دارد برای توجیه حملات این گروه گفت: اگر ما می‌توانستیم پیام‌هایمان را از طریق کلمات به شما ابلاغ کنیم، هرگز برای این کار از هواپیماها استفاده نمی‌کردیم.

صحت این نوار صوتی هنوز تایید نشده است اما در سال‌های گذشته تمامی پیام‌‌های منتشرشده از سوی بن‌لادن واقعی بوده‌اند. سازمان‌های امنیتی آمریکا در حالی که از سال 2001 تاکنون با تمامی قوای خود در تعقیب بن‌لادن هستند اما هنوز نتوانسته‌اند ردپایی از وی پیدا کنند.

در دسامبر سال گذشته و در آخرین سرنخ از محل اختفای بن‌لادن یک عضو طالبان در بازجویی‌های خود مدعی شد که یکی از دوستانش وی را در پاکستان ملاقات کرده است. سازمان‌های امنیتی آمریکا هنوز هم در تعقیب بن‌لادن هستند اما این پیام نشان داد که وی هنوز هم از محل اختفای خود حملات جدید این گروه را برنامه‌ریزی می‌کند.

آخرین پیام صوتی رهبر القاعده پیش از این در ماه سپتامبر سال گذشته منتشر شده بود. وی در آن پیام به باراک اوباما هشدار داده بود که وی قدرت جنگ در عراق و افغانستان را ندارد.

آخرین نوار ویدئویی بن‌لادن در سپتامبر 2007 منتشر شد که وی با اشاره به فعالیت‌های افرادی چون نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه و گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس زنده‌بودن و ادامه فعالیت خود را ثابت کرد.

تأیید صحت نوار صوتی اخیر اکنون در اولویت فعالیت‌های سازمان‌های امنیتی آمریکا قرار گرفته است که با مقایسه این نوار با مشخصات اصلی صدای بن‌لادن صورت می‌گیرد. بسیاری عقیده دارند معمولا انتشار پیام بن‌لادن باعث افزایش روحیه طرفداران وی می‌شود و در فاصله کمی گروه‌های وابسته به القاعده عملیات تروریستی جدیدی را طراحی و اجرا می‌کنند.

کد خبر 100188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز