همشهری آنلاین: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر ریشه مسئله مافیا و توزیع مواد مخدر را پی بگیریم به برخی سفارتخانه‌های خارجی می رسیم که به دنبال جاسوس پروری در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم تجلیل از دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر و اطلاع رسانی به حجاج بیت الله الحرام درموسم حج امسال کهدر فرهنگسرای شقایق برگزارشد با اعلام این مطلب تاکید کرد: ریشه اصلی این مسئله به صهیونیست‌ها می‌رسد که به دنبال افساد در جوامع بشری هستند.

وی افزود: ایران همیشه با معضل مواد مخدر درگیر بوده و این امر در سال‌های اخیر تشدید یافته است. حضور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده تریاک دنیا در همسایگی ایران نیز در تشدید این امر دخیل بوده است.

احمدی مقدم با اشاره به کشفیات بالای پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: ما روزانه به طور میانگین در حدود دو تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف می‌کنیم که این مسئله در حدود 10 درصد کل تریاک تولید شده در افغانستان است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره دستگیری حجاج ایرانی مصرف کننده مواد مخدر در عربستان تصریح کرد: اگر چه همه دستگیرشدگان ایرانی مربوط به مواد مخدر در عربستان افرادی هستند که برای مصرف شخصی این مواد را حمل  می کنند اما سعودی‌ها بر اساس قوانین خود آنها را مجرم می‌دانند.

احمدی مقدم افزود: آنها بعد از دستگیری هر یک از اتباع ما جو تبلیغاتی بدی راه می اندازند که این مسئله در شأن جمهوری اسلامی نیست و باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشیده شود و این در حالی است که ما هر کدام از اتباع سعودی را در زمینه مواد مخدر در ایران دستگیر کرده‌ایم مربوط به باندهای بزرگ قاچاق بوده اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با این همه ما نمی‌توانیم هیچ کشوری را به دلیل قوانین خاص خود سرزنش کنیم و باید برای جلوگیری از بروز مسائل اینچنینی به دنبال راه حل‌هایی در کشور خودمان باشیم و باید تلاش کنیم فرودگاهها و همه مسیرهای دیگر را برای مبارزه با جابجایی مواد مخدر به شدت کنترل کنیم.

احمدی مقدم با تاکید بر اقداماتی که تا کنون در این زمینه صورت گرفته گفت: برای کنترل راههای هوایی کشور 10 دستگاه "بادی اسکنر" در فرودگاههای اصلی کشور نصب شده است که عملکردهای دقیقی در این زمینه دارند.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته امسال به نسبت سالهای پیش در زمینه نداشتن حجاج مصرف کننده بسیار موفق عمل شده به شکلی که از میان بیش از 60 هزار زائر تنها یکنفر ایرانی در عربستان به این جرم دستگیر شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم قوانین سختگیرانه در این زمینه تصریح کرد : باید مبانی قانونی برای اجرای اینگونه قوانین را فراهم کرد و در همین راستا نیز مصوب شده است افرادی که از آنها مواد کشف می‌شود حق سفر به مراسم حج را نخواهند داشت.

اسماعیل احمدی مقدم گفت: لازم است نظارتهای سختگیرانه و قانونی برای مرزهای زمینی و سفر به عتبات عالیات در عراق و سوریه نیز لحاظ شود تا انشاءالله  تا سال 89 این معضل به صورت کامل مرتفع شود.

کد خبر 100243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز