همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: قرار است یک طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر با توجه به مصوبات قبلی تهیه و به شورای اجتماعی به عنوان یک برنامه اجرایی ارائه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمدنجار وزیر کشور روز دوشنبه در حاشیه پنجاه ودومین جلسه شورای اجتماعی کشور که در تالار پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران شورای اجتماعی کشور یکی از شوراهای عالی است که به مباحث فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد و از دستگاه‌های مختلف23 عضو دارد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورای اجتماعی کشور افزود: بر اساس مصوبات جلسه قبل 7 کارگروه و کمیته‌ کار کرده و موضوعاتی را آماده کردند که بخشی از این موضوعات در جلسه امروز مطرح شد که حاصل کار 3 کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وزیر کشور درباره موضوعات مطرح شده در جلسه روز دوشنبه  شورای عالی اجتماعی کشور تصریح کرد: یکی از موضوعات توجه به خانواده،‌ تحکیم خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی و بحث ازدواج جوانان بود که قرار شد یک پروژه برای ازدواج آسان در سراسر کشور تهیه شود که استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و تمام ظرفیت وزارت کشور برای این کار بسیج شوند.

نجار ارتقای امنیت اجتماعی را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز برشمرد و گفت: قرار شد کارگروهی مباحث اجرایی و اقدامات ایجابی و سلبی که قرار است در این موضوع توسط دستگاه‌های مختلف انجام شود را به شورا ارائه کند.

وی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده را مبارزه با مواد مخدر، روانگردان‌ها و مشروبات الکلی ذکر کرد و افزود: یک طرح عملیاتی مبارزه با مواد مخدر با توجه به مصوبات قبلی تهیه و به شورای اجتماعی به عنوان یک برنامه اجرایی ارائه می شود.

وزیر کشور شورای اجتماعی کشور را همسو با جهت‌گیری‌های اصلی دولت خدمتگزار دانست که مباحث فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

نجار با بیان اینکه در این بخش دولت هزار و 500 میلیارد تومان برای کارهای فرهنگی و هنری و اجتماعی در سراسر کشور و موثر برای افزایش شور و نشاط ، بویژه در جوانان اختصاص داده است اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سفرهای استانی به عنوان رئیس این کارگروه مباحث مفصلی دارد و بودجه‌هایی را برای بخش‌های مختلف کشور اختصاص می‌دهد و این یک جهت‌گیری اساسی و اصلی برای ارتقای شور و نشاط در سطح جامعه است.

نجار از تشکیل یک تیم برای بررسی ازدواج آسان خبر داد و تصریح کرد: کارهای اجتماعی و فرهنگی اساسا موقعی نتیجه می‌دهد که هماهنگی همه دستگاه‌ها بویژه مردم باشد.

نجار با بیان اینکه بحث مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم در دستور کار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که به شور و نشاط و شادابی بیشتر بینجامد.

وزیر کشور تاکید کرد: امروز قرار شد با توجه به بحث‌هایی که تا الان انجام گرفته، طرح گواهینامه ازدواج مجددا در شورای اجتماعی کشور مطرح شود.

نجار در رابطه با رضایت خود از حضور در وزارت کشورخاطرنشان کرد: اساس، خدمت است و هر جا احساس کنیم مفید هستیم در خدمتگزاری مردم احساس رضایت می‌کنیم.

وی وزارت کشور را یک وزارتخانه حاکمیتی و فرابخشی توصیف کرد و گفت: تصمیم‌گیری در این وزارتخانه منجر به حرکت و شور و نشاط و کار در سراسر کشور می‌شود و یک تصمیم‌گیری در وزارت کشور می‌تواند در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و حتی دهیاری‌ها مثمر ثمر باشد.

وزیر کشور در‌باره برنامه‌های وزارت کشور در حوزه اجتماعی برای سال آینده گفت: برنامه‌های رئیس‌جمهور و دولت در استان‌ها و ریز مسائل فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد.

نجار اقدامات در بسیج،‌ مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها، مسائل هنری، توجه به آداب و سنن و خرده ‌فرهنگ‌ها، احیا ء مسائل سنتی هر قومیت در هر استان، توجه به هنر با نگاه‌های روز، استفاده از ابزارها و تکنولوژی جدید فرهنگی، ایجاد پارک‌ها و مراکز شادی، توجه خاص به ورزش و مباحث مربوط به جوانان و نیازمندی‌های جوانان را از جمله مسائلی دانست که از سوی وزارت کشور پیگیری می‌شود.

وزیر کشور درباره اظهارات اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه مبنی بر اینکه فتنه‌گران قصد اخلال در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دارند، گفت:این طرح یک طرح ملی است که در راستای اجرای عدالت است و مردم عزیز نیز از آن استقبال می‌کنند و قطعا فتنه گران نیز نمی توانند در آن اخلالی ایجاد کنند.

نجار ادامه داد: رئیس‌جمهور نیز اعلام کرده بود که این طرح همگام با مردم اجرا می‌شود و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 103516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز