سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی: بیست و پنجمین شهرآورد حساس جهان به انتخاب مجله ورلد ساکر روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در گزارش این مجله، برترین و حساس‌ترین شهرآورد‌های فوتبال در دنیا مورد بررسی قرار گرفته و بازی حساس پرسپولیس و استقلال در مکان بیست‌وپنجم جهان جای گرفته است.

تمرینات دو تیم پرسپولیس و استقلال در فاصله 48 ساعت تا شهرآورد شصت‌وهشتم روز گذشته با حساسیت دنبال شد. مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری این مسابقه حساس در یک روز غیرتعطیل اندیشیده‌اند.

عزیزمحمدی، رئیس سازمان لیگ‌برتر هم از فروش 75 هزار بلیت برای مسابقه حساس روز چهارشنبه خبر داده و همچنین اعلام کرده که بلیت‌فروشی از ساعت 7 صبح در گیشه‌های ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال هم طی روزهای گذشته با مسئولان باشگاه پرسپولیس دیدار و  گفت‌وگو کرد. گمانه‌زنی‌هایی از سوی رسانه‌ها در خصوص این دیدار و گفت‌وگو  در آستانه شهرآورد تهران منتشر شد که مورد تایید قرار نگرفت. انتظار می‌رفت کفاشیان به باشگاه استقلال برود و با واعظی‌آشتیانی هم ملاقات کند اما چنین دیداری تا دیروز انجام نشد. به هر حال با توجه به اینکه شش بازی گذشته دو تیم با تساوی به پایان رسیده، حساسیت‌های زیادی برای این مسابقه وجود دارد.

هواداران دو تیم شائبه دخالت‌های غیرورزشی در تساوی‌های اخیر را مطرح کرده‌اند و هر دو باشگاه از این ناحیه، تحت فشار قرار دارند. از سویی گفته شده سعیدلو، رئیس سازمان تربیت‌بدنی هم مسابقه روز چهارشنبه را از نزدیک تماشا خواهد کرد. در حضور رئیس سازمان تساوی دو تیم باز هم باعث خشم تماشاگران و زمینه‌ساز شعارهای اعتراضی آنها نسبت به نتیجه شهرآورد خواهد بود. به همین دلیل مربیان و مسئولان هر دو تیم به دنبال تلاش برای ارائه بازی تهاجمی و رسیدن به پیروزی در این مسابقه خواهند بود تا شایعات سال‌های اخیر به پایان برسد.

سیستم جدید دایی، انگیزه‌های مرفاوی

بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال روز گذشته تمرینات پرفشاری را سپری کردند. دایی و مرفاوی البته فعلا نمی‌خواهند برنامه‌های مورد نظر خودشان را برای شهرآورد فاش کنند اما برای انتخاب ترکیب اصلی همچنان با ابهاماتی مواجه هستند. دایی، علیرضا محمد را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و مرفاوی‌ هم نمی‌تواند از هاشم بیک‌زاده به دلیل مصدومیت در این مسابقه حساس استفاده کند.

بزرگ‌ترین علامت سئوال برای مرفاوی، انتخاب زوج خط حمله از میان مهاجمانی است که همگی در بازی‌های اخیر موفق و موثر بوده‌اند. و در سوی مقابل برای دایی بیشترین نگرانی در انتخاب بازیکنان خط دفاع و به خصوص مدافع سمت راست خواهد بود.

سیستم استقلال در بازی‌های اخیر 2-5-3 بوده و پرسپولیس دایی هم 2-4-4 بازی می‌کند اما سرمربی جدید پرسپولیس روز گذشته در خصوص روش بازی تیمش مقابل استقلال گفت: «در این بازی با سیستمی به میدان خواهیم رفت که پرسپولیس ضرر نکند البته تا روز مسابقه، سیستم بازی را به کسی نمی‌گویم. یک مربی که بخواهد اهداف تاکتیکی خود را در یک تیم پیاده کند نیاز به زمان دارد اما شرایط پرسپولیس همین است که می‌بینید. ما رو به رشد هستیم و من دوست دارم 3 امتیاز بازی با استقلال را به هواداران هدیه کنم.»

دایی در خط حمله تیمش با مشکلاتی مواجه است و هنوز به خواسته‌های خود نرسیده. او از ترکیب‌های متفاوتی در پیکان هجومی تیمش استفاده کرده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. احتمالا سرمربی پرسپولیس برنامه‌های تازه‌ای برای چینش عوامل هجومی تیمش مقابل استقلال خواهد داشت.

دایی پیش از تمرین هم با بازیکنان تیمش در خصوص حساسیت بازی روز چهارشنبه صحبت کرد. او گفت که این مسابقه علاوه بر حساسیت‌های معمول، این بار 6 امتیاز خواهد داشت و در موقعیت پرسپولیس و رقابت نزدیک این تیم با استقلال تاثیرگذار است.

استقلالی‌ها هم برنامه ویژه‌ای برای این بازی دارند. باشگاه اعلام کرده پاداش ویژه‌ای برای بازیکنان و همچنین گلزن شهرآورد تعیین شده است. صمد مرفاوی هم که پیش از این به عنوان سرمربی نتوانسته پیروزی در شهرآورد را تجربه کند به شکستن این طلسم امیدوار است. روز گذشته حتی گفته شد که در صورت پیروزی مرفاوی در شهرآورد قرارداد این مربی تمدید می‌شود.آخرین باری که شهرآورد تهران برنده داشت مربوط به دوران قبلی سرمربیگری مرفاوی در استقلال بود که2 بر یک مغلوب پرسپولیس دنیزلی شد.

معرفی داور به تعویق افتاد

کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که نام داور شهرآورد 68 روز دوشنبه اعلام خواهد شد اما روز گذشته تنها اسامی داوران هشت مسابقه دیگر این هفته اعلام شد. کمیته داوران چهار داور مطرح را که جدی‌ترین گزینه‌های قضاوت شهرآورد بودند برای قضاوت در دیگر مسابقات انتخاب نکرد تا ابهام همچنان باقی بماند و رسانه‌ها در انتظار انتخاب داور.
مظفری‌زاده،‌ مرادی،‌ فغانی و ممبینی به عنوان داوران بازی‌های روز سه‌شنبه معرفی نشدند و با این شرایط احتمال انتخاب هرکدام از این گزینه‌ها وجود دارد البته شانس نخست قضاوت شهرآورد همچنان برای مظفری‌زاده و مرادی کنار گذاشته شده است.

خبرگزاری ایلنا، گزارش داد بر خلاف انتظار نام داور شهرآورد روز سه‌شنبه اعلام می‌شود و
24 ساعت به تاخیر افتاده است. به نظر می‌رسد، داور این مسابقه انتخاب شده اما با توجه به فشارهای موجود و برای کاهش فشارهای روانی و رسانه‌ای کمیته داوران در فاصله 24 ساعت به آغاز بازی تیم داوری این مسابقه را معرفی می‌کند.

کد خبر 100809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز