سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس بوسنی سه‌شنبه در منطقه حاشیه نشین شهرهای برکو (Brcko) و توزلا (Tuzla) بزرگ‌ترین عملیات خود را علیه وهابیون اجرا کرد.

خبرگزاری اتریش از سارایوو گزارش داد، بنا به اعلام دادستانی بوسنی، حدود 600 پلیس در قالب عملیات موسوم به "نور" به دنبال اشخاصی گشتند که "خطری برای وحدت بوسنی هرزگوین بوده، خلاف نظم عمومی اقدام کرده و به نفرت قومی و مذهبی را دامن می‌زنند."

پلیس گفت روستای گورنیا مائوکا (Gornja Maoca) به طور کامل محاصره شد و بنا به گزارش رادیو ب-92 بلگراد، در جستجوی خانه به خانه تعداد بسیاری سلاح کشف شده است.

در منطقه نزدیک به شهر کوچک برکو در شمال بوسنی چریک‌های سابق که از کشورهای اسلامی به این منطقه آمده بودند، ساکن هستند. آنها در طول جنگ بوسنی (1992- 1995) در حمایت از ارتش بوسنیاک‌ها (مسلمانان) وارد جنگ شدند و پس از جنگ از دولت حق اقامت گرفتند. در این روستا شریعت اجرا می‌شود.

جامعه وهابیون به تازگی در این منطقه موجب درگیری شد، زیرا اعضای آن به گشتی پلیس اجازه ورود به روستا را ندادند. پیش از آن هم خبرنگاران محلی از بازدید از روستا منع شده بودند.

میرکو اوکولیچ (Mirko Okolic)، رهبر کمیسیون پارلمانی بوسنی در ماه ژانویه هشدار داده بود که آزادسازی صدور روادید اتحادیه اروپا برای اتباع بوسنی هزرگوین به سبب فعالیت برخی گروه‌های وهابی ممکن است به خطر بیفتد.

کد خبر 100855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز