سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پارلمانی وزارت کشور گفت: برای ساماندهی وضعیت مرزها شورای تقویت مرزبانی کشور تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایسنا، مهدی محمدی‌فر معاون پارلمانی وزارت کشور با اشاره به طرح تقویت مرزبانی کشور که در مجلس مطرح است، اظهار کرد: براساس این طرح شورای تقویت مرزبانی برای تصمیم‌گیری‌های کلان در خصوص مسایل امنیتی، حقوقی و کنسولی، به ریاست رییس جمهور و با حضور وزرای کشور، خارجه، اطلاعات، اقتصاد، راه، نیرو، نیروی انتظامی و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

وی افزود: هدف این شورا تعیین سیاست‌های کلی و کلان در مرز با محور تقویت مرزهاست.
محمدی‌فر در پاسخ به پرسشی در مورد بحث انسداد مرزها اظهار کرد: در دو سه سال گذشته فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و در شرق کشور مرزهای ایران و افغانستان چه به صورت فیزیکی و چه به صورت الکترونیکی مسدود شده است، اما در مرز پاکستان مشکلاتی داریم که انسداد آن نیز بودجه زیادی را می‌طلبد.

به گفته محمدی‌فر در غرب کشور نیز در مرزهای مشترک ترکیه و عراق نیز اقداماتی صورت گرفته اما کماکان این مشکلات وجود دارد.

وی گفت: مرزهای ما آسیب‌پذیر است و از این مرزها مشروبات الکلی، کالا و سلاح نیز قاچاق می‌شود و ما اقدامات کنترلی لازم را انجام می‌دهیم .

محمدی‌فر بودجه سال آینده در نظر گرفته شده برای مرزبانی را 115 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ما پیشنهاد داده‌ایم که این رقم به 200 میلیارد تومان افزایش یابد چراکه هم اکنون برای کنترل مرزهای کشور به سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که با بودجه‌های فعلی تا 30 سال دیگر این کار به اتمام نمی‌رسد.

محمدی‌فر با بیان اینکه هم اکنون در مرزهای شمال و خلیج فارس نیز مشکلاتی را داریم اما اولویت اصلی ما مرزهای شرقی و غربی است اظهار امیدواری کرد: که دولت و مجلس بودجه کافی را در این زمینه در اختیار مرزبانی قرار دهند.

کد خبر 100864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز