گروه اقتصادی: مخالفت مجلس با پیشنهاد درآمد 40هزار میلیارد تومانی هدفمندکردن یارانه‌ها، این احتمال را افزایش داده که دولت قانون یارانه‌ها را با تاخیر و احتمالا از نیمه سال آینده اجرا کند

به گزارش خبرنگار ما، هرچند ‌ دولت در زمان بررسی این مسئله در کمیسیون تلفیق و پس از آن، احتمال اجرا نشدن قانون یارانه‌ها را به‌دلیل کاهش 50 درصدی درآمد پیشنهادی مطرح کرده بود اما اخیرا بر اجرای این قانون بدون تعیین زمان در سال آینده تاکید می‌کند.

تازه‌ترین اظهارات وزیر اقتصاد، بیان ضمنی این موضوع است. سید شمس‌الدین حسینی، در گفت‌وگو با فارس و برنا، با تاکید بر اینکه دولت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با درآمد 20 هزار میلیارد تومانی را اجرا می‌کند،

افزود: درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها طی سال آتی هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است اما بالطبع قانون مصوب، لازم الاجراست و اجرایی‌کردن دشوار بوده که نیازمند تدبیر است.

وزیر اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اینکه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از چه زمانی اجرایی شود، بستگی به امور اجرایی دارد چرا که ورود به‌این عرصه با درآمد 20 هزار میلیارد تومانی نیازمند بررسی جزئیات و نحوه اجرایی کردن قانون در کارگروه است.

وی اظهار داشت: به محض تصویب جزئیات هدفمندسازی یارانه‌ها اقلامی‌را که شامل هدفمندسازی یارانه می‌شود اعلام می‌کنیم اما مقرر است طی سال آینده برای برخی از کالاها تبعیض قیمتی قائل ‌شویم ولی درخصوص جزئیات بعد از بررسی‌های لازم اعلام نتیجه خواهد شد.

این سخنان وزیر اقتصاد در حالی است که قانون یارانه‌ها که بیش از 2 ماه است در مجلس تصویب شده، تکلیف درآمد و هزینه اجرای قانون یارانه‌ها در سال آینده را تعیین کرده بود. از سوی دیگر در حالی وزیر اقتصاد از ضرورت زمینه‌سازی برای اجرای قانون یارانه‌ها سخن می‌گوید که در طول یکسال و نیم گذشته دولت بارها بر آمادگی خود برای اجرای این طرح از اواسط سال 87 تاکید کرده بود.

کد خبر 103285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز