مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

80 درصد از خط 4 متروی تهران تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل مترو تهران،26اسفند در مراسم تست سرد مسیر میدان شهدا تا شهید کلاهدوز در خط 4 متروی تهران، این خبر را اعلام کرد و گفت که امیدوار است تا شهریور سال آینده این خط به میدان آزادی برسد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین مراسم گفت: اوایل سال آینده ادامه خط‌4 مترو از میدان شهدا تا شهید کلاهدوز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری،26اسفند چمران به‌همراه حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون عمران، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر، تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و محسن هاشمی مدیرعامل مترو در مراسم تست سرد مسیر 6 کیلومتری میدان شهدا تا شهید کلاهدوز شرکت کردند.

بنا بر این گزارش، از ویژگی‌های ایستگاه میدان شهید کلاهدوز، طراحی سکوی آن به‌صورت جزیره‌ای است که برخلاف ایستگاه‌های معمول سکوی مسافر در وسط قرارگرفته و خطوط رفت و برگشت قطار در طرفین این بخش کشیده شده است.

این اقدام نه‌تنها باعث می‌شود سرفاصله زمانی حرکت قطارها به حداقل برسد بلکه از اتلاف وقت جهت تعویض خط در انتهای مسیر جلوگیری می‌کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی گفت: راه‌اندازی ادامه خط 4 از میدان شهدا تا شهید کلاهدوز نقش مهمی در برطرف کردن گره‌های ترافیکی خیابان پیروزی، بزرگراه بسیج، افسریه، 17 شهریور، شهید محلاتی، نبرد و خیابان‌های اطراف آن خواهد داشت.  وی ادامه داد: ضمنا این مسیر به همراه خط 2 در جا‌به‌جایی مسافران از شرق به غرب تهران کمک می‌کند و در کاهش بار ترافیک تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

تکمیل کریدور شرق به غرب

بنا براین گزارش، 26اسفند مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه 80 درصد خط 4 متروی تهران تا شهریور ماه سال 89 افتتاح می‌شود، گفت: این خط به سمت اتوبان کرج و تقاطع با خط‌5 مترو ادامه می‌یابد.

هاشمی با بیان اینکه خط 4 مترو با20 کیلومتر طول و 11 ایستگاه زیرزمینی یکی از مهم‌ترین کریدورهای شرق به غرب جهت جابه‌جایی شهروندان تهرانی به شمار می‌رود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک ماه دیگر تست گرم خط 4 حدفاصل ایستگاه‌های میدان شهدا و شهید کلاهدوز انجام ‌می‌شود. وی با اشاره به اینکه بقیه مسیر خط 4 اردیبهشت افتتاح خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که خط 4 مترو تا شهریور ماه سال آینده به میدان آزادی برسد.

8 درصد جابه‌جایی با مترو محقق شده است

از سوی دیگر، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در مراسم تست سرد ایستگاه‌های شهدا تا کلاهدوز گفت: براساس طرح جامع حمل‌ونقل تهران میزان جابه‌جایی مسافر توسط مترو باید به 25 میلیون سفر در روز برسد؛ این درحالی است که به‌گفته شکیب هم‌اکنون مترو روزانه حدود 2 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند که این رقم معادل 8 درصد جابه‌جایی‌های برنامه‌ریزی شده برای مترو تا سال 1404 است.

شکیب محدودیت منابع را موجب آن دانست که برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ساخت سالانه 25 کیلومتر خط مترو محقق نشود. وی اضافه کرد: شهرداری تهران بودجه‌های مناسبی را برای توسعه خطوط مترو در سال آینده اختصاص داده و امیدواریم برداشت از حساب ذخیره ارزی نیز با همکاری دولت هرچه زودتر محقق شود.

کد خبر 103693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز