مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: دومین محموله قطارهای مترو به گمرک وارد شد. این در حالی است که محموله قبلی واگن‌های مترو به‌دلیل نرسیدن اعتبارات دولتی، از گمرک ترخیص نشده ‌است.

محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت مترو با اعلام این خبر گفت: برای ترخیص این واگن‌ها به 90 میلیارد تومان نیاز داریم. به گفته هاشمی در حالی این محموله جدید واگن به گمرک وارد شده که هنوز تجهیزات و واگن‌های قبلی از گمرک ترخیص نشده است.

وی در توضیح دلیل توقف واگن‌ها و تجهیزات در گمرک اظهار داشت: متأسفانه به‌رغم درخواست‌های مکرر برای تامین اعتبارات مورد نیاز، هنوز دولت بودجه‌ای را برای خروج واگن‌های مترو از گمرک تخصیص نداده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای ترخیص سری جدید تجهیزات و واگن‌های مترو باید به‌صورت 50 - 50 توسط دولت و شهرداری پرداخت شود، گفت: برای واگن‌ها و تجهیزات مترو که از مدتی پیش در گمرک متوقف مانده شهرداری تقریبا سهم خود را پرداخت کرده و تا‌کنون منتظر پرداخت سهم دولت بودیم که اکنون با ورود سری دیگری از تجهیزات، اعتبارات مورد نیاز بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: در صورت ترخیص، حداکثر ظرف یک ماه عملیات آماده‌سازی آنها به اتمام خواهد رسید و سری جدید واگن‌ها وارد خطوط خواهند شد.

وی همچنین در مورد واگن‌ها و تجهیزاتی که در کارخانه‌های واگن‌سازی در حال آماده‌سازی هستند، گفت: به‌زودی قطارهایی که در کارخانه‌های واگن‌سازی در داخل کشور آماده‌سازی شده‌اند وارد خطوط خواهند شد.

این در حالی است که به گزارش همشهری، به‌دلیل کمبود قطار و افزایش مسافران، ازدحام در ایستگاه‌های مترو افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود این روند افزایش مسافر، طی روزهای پایانی سال حجم بیشتری بگیرد و سرویس‌دهی به مسافران را با مشکل روبه‌رو کند.

کد خبر 100273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز