گروه سیاسی: 233 نماینده مجلس برای دومین بار در یک ماه اخیر با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از دستگاه قضایی کشور در مبارزه با مفسدان دانه درشت اقتصادی اعلام کردند.

در این بیانیه خطاب به رئیس این قوه آمده است: در این مبارزه نفسگیر ولی مقدس کار مبارزه را از بالا شروع کنید.آنچنان که از متن این نامه برمی‌آید در برخورد و دستگیری مفسدان دانه‌درشت باندی که شانزدهم اسفند ماه سال گذشته رئیس قوه قضاییه از کشف آن پرده برداشت،

فشارهایی به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی وارد آمده است، چنانچه نمایندگان مجلس در این نامه آورده اند: براساس اخبار موثق در مورد مبارزه با مفاسد دانه درشت، فشارهایی متوجه شما شده است اما از آنجایی که مقام معظم رهبری در این مورد فرموده‌اند «در راه مبارزه نباید هیچ تبعیضی دیده شود، هیچ دستگاهی نباید استثناء شود و هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند به صرف انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارد» با فشار هر جا و با هر مسلک باید برخورد یکسان صورت گیرد.

این دومین نامه‌ای است که از دل قوه قانونگذاری کشور در حمایت از عملکرد قوه قضاییه صادر می‌شود. اولین نامه از این دست نوزدهم اسفندماه سال گذشته یعنی 3 روز پس از آنکه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه از دستگیری باند بزرگ مفاسد اقتصادی خبر داد، صادر شد.

در نامه قبلی که به امضای 216 نماینده مجلس رسیده بود نمایندگان از نقش «برخی افراد با مسئولیت‌های بالای اجرایی» در پرونده مورد اشاره رئیس قوه قضاییه پرده برداشته و از آیت‌الله لاریجانی خواسته بودند که ضعیف کشی نشود و کسی خود را شهروند درجه یک تلقی نکند بلکه همه افراد در هر سمتی که هستند و دست در اموال عمومی برده‌اند مورد تعقیب قرار گیرند.

این خواسته البته دهم فروردین ماه مورد تاکید و تایید رئیس قوه قضاییه در دیدارش با مراجع عظام تقلید قرار گرفت. وی در این دیدارهای نوروزی با مراجع عظام تقلید گفت: همگان باید بدانند که دستگاه قضایی ضابط کسی نیست و قطعا بر حسب قانون رفتار خواهد کرد و در برخورد با متهمان به‌ویژه دانه‌درشت‌های اقتصادی و پرنفوذ هیچ حریم امنی برای آنان قائل نیست.

در نامه‌ای که روز گذشته و در نخستین جلسه علنی مجلس در سال‌89 قرائت شد نمایندگان خطاب به آیت‌الله لاریجانی نوشتند: چنانچه در مواضع شما نیز مشهود است خواه متهم از مسئولان بلند پایه کشور باشد و خواه فرزند مقامات باشد ما نمایندگان به مردم اطمینان می‌دهیم که در کنار رهبری دلسوز و مردم بصیر، پشتیبان این جهاد قوه قضاییه باشیم.

شانزدهم اسفندماه سال گذشته رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی از کشف باند بزرگ مفاسد اقتصادی در یکی از شرکت‌های دولتی خبر داد و با بیان اینکه تاکنون 11 نفر از افراد اصلی دستگیر شده‌اند، گفت: همه این افراد به جرم خود مبنی بر اختلاس اعتراف و اقرار کرده‌اند که فقط اختلاس یک نفر از آنان 6 میلیارد تومان است.

رهبر معظم انقلاب دهم اردیبهشت ماه سال 1380 در بند هشتم فرمان 8‌ماده‌ای خطاب به سران سه قوه آوردند: با این امر مهم و حیاتی نباید به‌گونه‏ شعاری و تبلیغاتی و تظاهرگونه رفتار شود. به‌جای تبلیغات باید آثار و برکات عمل، مشهود گردد. به دست‌اندرکاران این‏مهم تاکید کنید که به‌جای پرداختن به ریشه‌ها و ام‏الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهای کوچک نروند و نقاط اصلی را رها نکنند.

رئیس قوه قضاییه: قوه قضاییه هیچگاه تحت‌تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت ارتباط و استفاده از رهنمودهای مراجع عظام تقلید، گفت: با توجه به اینکه این بزرگواران در ارتباط دائم و مستقیم با مردم هستند، دیدار مسئولان با مراجع بزرگوار تقلید در روند اجرای اهداف نظام بسیار مفید و لازم است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تقدیر و تشکر از استقبال گرم مراجع عظام، بر ضرورت توجه مسئولان عالی قضایی به رهنمودهای ایشان تاکید کرد. او با تشریح مباحث مطرح شده در دیدار با مراجع عظام، اظهار داشت: خوشبختانه مراجع عظام تقلید نظریاتی جامع و مفید داشتند که برخاسته از توجه دقیق آنان به روند امور و اخبار و اطلاعات روز است

لاریجانی توجه به تاکید مراجع عظام در برخورد با پدیده شوم مفاسد اقتصادی و احقاق حق مظلومان، استقلال قوه قضاییه، کاهش اطاله دادرسی و رعایت قانون در رسیدگی‌های قضایی را بسیار ضروری دانست و افزود: منویات مراجع عظام که عمدتا در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم آمده است،

باید مورد عنایت کامل مسئولان عالی قضایی قرار گیرد. رئیس قوه قضاییه بار دیگر با اشاره به برخی از جوسازی‌های افراد که قصد دارند نحوه رسیدگی به مفاسد اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهند، متذکر شد: به مراجع عظام نیز در دیدارهای جداگانه اطمینان داده شد، قوه قضاییه هیچگاه تحت‌تأثیر جوسازی‌ها قرار نگرفته و در راه اجرای قانون تردیدی به‌خود راه نمی‌دهد و کارکنان دستگاه قضایی در کل، در احقاق حقوق مردم جدی هستند و با تمام توان تلاش می‌کنند تا عدالت رعایت شود.

کد خبر 104304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز